۳
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۴۴۴۶
مربی تیم ملی ووشو:

جدال ورزش و کرونا/ با رعایت پرتکل‌های بهداشتی می‌توان ورزش کرد

مربی تیم ملی ووشو با اشاره به آسیب‌های بیماری کرونا به ورزش، به ویژه ورزش قهرمانی، از ورزشکاران خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمریناتی انجام دهند تا با افت بدنی مواجه نشوند.
جدال ورزش و کرونا/ با رعایت پرتکل‌های بهداشتی می‌توان ورزش کرد
حبیب بهمنی مربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این روزها شاهدیم که همه کشورهای جهان به نوعی با بیماری کروناویروس درگیر هستند، بیماری که به واسطه همه‌گیری بالا،  متاسفانه زندگی همه ما را تحت تاثیر تبعات خود قرار داده است، این ویروس از کسب و کار گرفته تا حضور در اجتماعات، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این مهمان ناخوانده قرار نیست به زودی دست از سر بشریت برداشته و همچنان در بین مردم وجود دارد، پس تنها راه ادامه زندگی، انجام فعالیت‌های اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مربی تیم ملی ووشو با بیان اینکه ورزش یکی از بخش‌هایی است که به شدت از  کرونا ویروس متأثر شد، یادآور شد: بسیاری از ورزشکاران فعال در حیطه ورزش قهرمانی به دلیل ممانعت از حضور در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی مجبور هستند در خانه بمانند، اگر چه بعضا در خانه ورزش می‌کنند اما قطعا این سبک ورزش کردن به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جای حضور در باشگاه‌ها، استفاده از تجهیزات ورزشی، تمرین زیرنظر مربی و دیگر امکانات و شرایطی که در محیط‌های ورزشی وجود دارد را بگیرد.



بهمنی با تاکید بر اینکه ورزشکاران به‌ویژه رزمی‌کاران فعال در رشته ووشو به جهت حفظ آمادگی جسمانی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین‌های انفرادی مثل کیسه‌زدن، تمرین با میت و سامبک، کار با وزنه و تمرین‌های هوازی را انجام دهند، گفت: این کار در کوتاه‌مدت می‌تواند بخشی از آمادگی بدنی ورزشکاران را تامین می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بهار و مساعد شدن هوا، اظهار داشت: ورزشکاران می‌توانند تمرینات هوازی مثل تمرینات میدانی، دو استقامت، طناب‌زنی و... را در فضای آزاد انجام دهند.



مربی تیم ملی ووشو با اشاره به تمرینات مؤثر به صورت خاص در رشته ورزشی ووشو ادامه داد: شاید بتوان برخی از تمرینات این رشته ازجمله تمرینات دو به دو تکنیک و تاکتیک را به صورت مشترک، با تعداد نفرات کم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در  مکان‌هایی که سرپوشیده نیستند و تحت نظر مربی  انجام داد، البته ناگفته نماند همگی همچنان تابع نظرات کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت هستیم و همه موارد ذکر شده برای انجام تمرینات ورزشی منوط به نظر آن‌ها است.

بهمنی در ادامه با بیان اینکه در شرایط پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا سلامت فردی از هر موضوع دیگری مهم‌تر است و همگی ازجمله ورزشکاران باید به این مهم بیش از پیش اهمیت بدهند افزود:  اکثر ورزشکاران کشور به‌ویژه آن‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای و قهرمانی ورزش می‌کنند، این روزها درحال تمرین و ورزش در محیط‌های باز و با رعایت هشدارهای بهداشتی هستند، همچنین عده‌ای دیگر به ورزش در خانه مبادرت کرده‌اند تا  آمادگی بدنی آن‌ها حفظ شود و زمانی که مجدد اوضاع به روال عادی خود بازگردد کمترین افت بدنی را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۵۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۵:۵۵

3 May 2020