۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۴۴۴۱
رییس اسبق سازمان خصوصی سازی:

مشمولان سهام عدالت 14 سال پیش شناسایی شدند

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس اسبق سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولان سهام عدالت 14 سال پیش شناسایی شدند، از آن زمان تاکنون سطح درآمدهای خانوارها متفاوت شده و بسیاری افراد الان از دارندگان سهام عدالت، مستحق‌تر به دریافت آن هستند.
مشمولان سهام عدالت 14 سال پیش شناسایی شدند
غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس اسبق سازمان خصوصی سازی در خصوص آزاد سازی سهام عدالت در کشور به خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: دولت قبل و فعلی هر کدام به نوبه خود روی مدیریت این سهام طمع پیدا کردند.

وی افزود: مثل صندوق های بازنشستگی که مالکیت آنها خصوصی هستند ولی مدیریتشان در دست دولت است، سهام عدالت نیز 12 سالی هست که در اختیار دولت است.

رییس اسبق سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سهام عدالت که به مردم داده شد از سهام بهترین شرکتهای دولتی بود چون هدف این بود که افرادی تحت پوشش کمیته امداد و اصطلاحا آسیب پذیر توانایی پرداخت قسط نداشتند و باید از سود سهام قسطشان را بپردازند.

حیدری کرد زنگنه گفت: از طرف دیگر بعد از تعلل و پاسکاری دولتهای مختلف به مجلس و بالعکس مقام معظم رهبری با استفاده از مکانیسیم بورس و شورای عالی بورس دستور داد آزاد سازی سهام عدالت برای رفع مشکلات مردم هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: قرار است در این مکانیسم هر سال درصدهایی از این سهام آزاد می شود و دستورالعملی صادر شود به همین دلیل همه سهام یکباره آزاد نخواهد شد و دوره ای است علاوه بر این صندوق های سرمایه گذاری و پروژه تشکیل می شود.

رییس اسبق سازمان خصوصی سازی اظهار نمود: همه آن 49 میلیون نفر که سهام عدالت گرفتند از 64 شرکت عرضه شده همچون بانک ملت و فولاد خوزستان سهم دارند.

حیدری کرد زنگنه در پایان گفت: مشمولان سهام عدالت 14 سال پیش شناسایی شدند، از آن زمان تاکنون سطح درآمدهای خانوارها متفاوت شده و بسیاری افراد الان از دارندگان سهام عدالت، مستحق‌تر به دریافت آن هستند بنابراین دولت باید به این افراد هم سهام عدالت و یا بخشی از سهام شرکت هایی که فعلا میخواهد واگذار کند،  بدهد.


انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۰۹:۳۹

1 May 2020