۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۴۴۳۳
یادداشت/

بورس در ایران گوی سبقت را از کشورهای دیگر ربود

شاخص بورس در این چند ماه اخیر با یک شیب ملایم ! در حال صعود به قله های قیمتی است در حالی که کل دنیا شاخص بورسشان منفی بوده است.
بورس در ایران گوی سبقت را از کشورهای دیگر ربود
به گزارش جهانبین نیوز؛ امروز از کنار هر گروهی که رد می شوی یا میخواهی صحبت را با کسی آغاز کنی به جای سلام با این سوال روبه رو می شوی که امروز سبز بود یا قرمز اوایل فکر میکردم ملیت یا رنگ است یا تیم فوتبال ولی بعد از چند لحظه، سوال بعدی که شاخص مثبت بود یا منفی متوجه شدم که صحبت ، صحبت بورس است.

از استاد دانشگاه گرفته تا کارمند اداره ، مغازه دار، نانوا ،کارگر و خانم های خانه دار دغدغه این روزهایشان سبز و قرمز است .

کمی حس کنجکاوی مرا به این سمت کشاند که ببینم واقعیت چه چیز است و در اخبار و روزنامه ها و رسانه های گروهی همه جا صحبت از بورس به میان می آید.

متوجه شدم که شاخص بورس در این چند ماه اخیر با یک شیب ملایم ! در حال صعود به قله های قیمتی است در حالی که کل دنیا شاخص بورسشان منفی بوده و ایران متفاوت تر از دیگر کشورها شاخص منفی نشده بلکه سرعت نور گرفته است.

از یک طرف رئیس بانک مرکزی اعلام می کند برای کنترل نرخ تورم و نقدینگی برنامه عملیاتی دارد ، بازار بورس را خیلی خوب اعلام می کند ، مردم را تشویق به حضور در بورس کرده و عملکرد بورس را از بانکها بهتر می داند و می گوید بانک مرکزی از رونق بازار بودن استقبال می کند حال سوال این است که دولت و بانک مرکزی که مسیر نقدینگی مردم عادی نه متخصصان بورس و سرمایه گذاری را به سمت بورس سوق دادند و شاخص را تا اوج قله های قیمت بالا بردند هدفی غیر از ارائه شرکت های دولتی در بورس و فروش سهام آنان به بالاترین قیمت را دارند.

از سوی دیگر خبر می رسد که دولت می خواهد سرمایه خود را از بورس خارج کند و با خروج سرمایه دولت از بورس مگر نه این است که شاخص بورس به پایین ترین حد خود می رسد و مردم عراقی که پول خود را جهت سرمایه گذاری در این کوره ی پول سوزی ریخته اند از دست خواهند داد.

جمله ای را از اهل بورس می شنوی که می گویند سرمایه گذاری که نداند چرا سرمایه گذاری می کند ، مانند مسافری است که نمی داند می خواهد به کجا سفر کند.

از خود بپرسیم کجا می خواهیم سفر کنیم؟
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۰۷:۳۲

30 Apr 2020