۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۴۴۲۹
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

هشت هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه بیکاری دریافت می کنند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایش اطلاعات جامعه کارگری استان چهارمحال و بختیاری هشت هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری مستحق دریافت بیمه بیکاری هستند.
هشت هزار نفر در چهارمحال و بختیاری  بیمه بیکاری دریافت می کنند
سیدحفیظ‌‌‌الله فاضلی ، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جهانبین‌نیوز با اشاره به جمعیت 450 هزار نفری جامعه کارگری در استان، افزود: حدود 500 بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان در میان قشر آسیب دیده جامعه کارگری توزیع می شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از فعالیت  15 گروه  بازرسی در خصوص کنترل محیط‌های کارگری در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

فاضلی بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا سامانه ای طراحی شد تا کارگران بتوانند به صورت غیرحضوری به منظور پیگیری بیمه بیکاری مراجعه و ثبت نام کنند.

وی افزود: تا کنون 13 هزار نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که به منظور تایید صلاحیت برای مشمول شدن در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فاضلی خاطرنشان کرد: از میان مراجعه کنندگان  در این سامانه حدود سه هزار نفر رد صلاحیت شدند و مشمول استفاده طرح بیمه بیکاری نشدند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون 10 هزار نفر مشمول طرح بیمه بیکاری شده اند که از این تعداد سه هزار نفر در خارج استان شاغل هستند که وضعیت آن‌ها پایش شده و به مراکز تامین اجتماعی استان های مربوطه ارسال می شود.

فاضلی در پایان گفت: اداره کار استان لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس قانون‌های مربوط به مشمولین این طرح، پرداختی مورد نظر را به حساب آن‌ها واریز می‌کند.

لازم به ذکر است حدود صد هزار نفر کارگر در استان وجود دارد که افراد به همراه خانواده‌های خود جمعیت ۴۵۰ هزار نفری جامعه کارگری استان را شکل می‌دهند.

انتهای پیام 1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۴۷:۲۱

29 Apr 2020