۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۴۴۲۰
نماینده بخش صنعت شهرستان بروجن؛

ادعای حمایت از بخش صنعت صحیح نیست/ بیمه بیکاری برای واحد صنعتی افتخار محسوب نمی‌شود

حمید نیکی نماینده بخش صنعت شهرستان بروجن، گفت: در شرایطی که صنایع بزرگ بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، ادعای حمایت از بخش صنعت صحیح نیست و هیچ‌گونه بسته حمایتی واگذار نشده است.
ادعای حمایت از بخش صنعت صحیح نیست/ بیمه بیکاری برای واحد صنعتی افتخار محسوب نمی‌شود
حمید نیکی نماینده بخش صنعت شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: در شرایطی که واحدهای صنعتی بزرگ بیشترین ضرر و زیان را از شیوع ویروس کرونا در کشور دیده‌اند، هیچ‌گونه بسته حمایتی به صنعت واگذار نشده و ادعای حمایت از بخش صنعت ناصحیح است.
 
حمید نیکی با بیان اینکه معرفی نیروی کار جهت دریافت بیمه بیکاری برای یک واحد صنعتی افتخار محسوب نمی‌شود، بیان کرد: بیمه بیکاری مشمول کارکنان با سابقه کاری کمتر از یک سال نشده و این در حالی است که بسیاری از واحدهای تولیدی نیروی کار خود را طی ماه‌های اخیر استخدام نموده‌اند.
 
وی افزود: در شرایطی که همت صاحبان صنایع و نیروی کار مانع از ایجاد اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی شده، قوانین در نظر گرفته شده در تأمین اجتماعی مشمول صنایع بزرگ نیست و در اجرای پروتکل‌های هزینه‌بَر بهداشتی نیز هیچ‌گونه حمایتی در نظر گرفته نشده است.
 
مدیرعامل واحد تولیدی و صنعتی نهان گل بروجن تأکید کرد: لازم است تا سپری شدن بحران کرونا فشارهای وارده به بخش صنعت ناشی از وصول مطالبات از سوی کلیه سازمان‌های اجرایی از قبیل بانک‌ها، تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و... از دستور کار خارج شود.
 
حمید نیکی با بیان اینکه انتظار اقدام خلاف قانون در حمایت از تولید و صنعت نداریم، اظهار داشت: امید است با پذیرش و عملیاتی شدن این پیشنهاد حمایتی، شاهد کاهش فشار وارده به بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری باشیم.
 
وی گفت: متأسفانه در حال حاضر بازارهای فروش و چرخه وصول مطالبات دچار اختلال شده و در صورت عدم مدیریت معضل پیش آمده، این بحران وسیع‌تر از واحدهای صنفی گریبانگیر صنعت نیز خواهد شد.
 
نماینده بخش صنعت بروجن تأمین نقدینگی واحدهای صنفی و تولیدی را دیگر پیشنهاد حمایتی به منظور گذر از بحران پیش آمده عنوان کرد و افزود: واگذاری سرمایه در گردش ارزان باعث ایجاد تعادل در تراز اقتصادی شده و یک راهکار بسیار مناسب است.

به گزارش جهانبین نیوز، شهرستان بروجن با دارا بودن 40 درصد از صنایع بزرگ و مهم چهارمحال و بختیاری و اشتغال بیش از 7 هزار نیروی کار در 276 واحد تولیدی و صنعتی، پایتخت صنعتی استان بحساب می‌آید.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۴۵:۱۹

28 Apr 2020