۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۴۴۰۵
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

کمک به یگان حفاظت با استفاده از قرقبان مردمی و آموزش محافظین افتخاری در استان

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از ظرفیت قرقبان مردمی و آموزش محافظین افتخاری برای کمک به نیروهای یگان حفاظت در راستای افزایش سرعت زمان رسیدگی به تخلفات گزارش شده از دیگر موارد حائز اهمیت است.
کمک به یگان حفاظت با استفاده از قرقبان مردمی و آموزش محافظین افتخاری در استان
هومان خاکپور رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث کاهش حضور مردم درطبیعت شد اظهار کرد: پیش‌بینی می شود با ریشه کن شدن این بیماری، حضور گسترده مردم را در جنگل‌ها، مراتع و رویشگاه های طبیعی استان شاهد باشیم که به دنبال آن امکان تخریب منابع طبیعی وجود دارد.

خاک پور ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نظر دارد با «ارتقای مشارکت جامعه مدنی در امر نظارت بر حفاظت از جنگلها و مراتع» از تخریب عرصه های منابع طبیعی جلوگیری کند، اقدامی پیشگیرانه که جوامع محلی و دوست‌داران طبیعت را برای امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی ترغیب می کند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی شده با افزایش مشارکت مردم از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، مکاتبه با دهیاری ها و شهرداری ها و پایگاه های بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد، نصب بنر و پوستر به ویژه در روستاهای در معرض خطر، دست اندازی به طبیعت را به کمترین میزان ممکن کاهش دهیم.

وی در ادامه هدف از ارتقای مشارکت جامعه مدنی در نظارت بر حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را ایجاد حس مسئولیت همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی و فراهم کردن فضایی ناامن برای افرادی که قصد دست اندازی و تخریب طبیعت دارند، عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به منظور افزایش انگیزه در شهروندان مسئولیت‌پذیری در امر حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی، اهدای بسته های تشویقی و اعلام نتیجه پیگیری گزارشات انجام خواهد شد.

خاکپور بیان داشت: استفاده از ظرفیت قرقبان مردمی و آموزش محافظین افتخاری برای کمک به نیروهای یگان حفاظت در راستای افزایش سرعت زمان رسیدگی به تخلفات گزارش شده از دیگر موارد حائز اهمیت است.

وی از مردم خواست هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی را از طریق شماره 1504 تلفن امداد و نجات جنگلها و مراتع به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای فعالیت به عنوان «همیار طبیعت» می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://hamyartabiat.frw.ir/ نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام و با دریافت کارت به فعالیت قانونی خود در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی بپردازند. 

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۴۶:۰۲

26 Apr 2020