۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۴۰۴
پاسخ تحریم این بار در آسمان/

وحشت غرب از اقتدارماهواره ای ایران/ از زمین تا آسمان، پروازی به بلندای تاریخ

کارشناس نظامی و امور بین الملل گفت: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با پرتاب ماهواره نور به فضا، باز هم پاسخ رجزخوانی ترامپ را داد.
وحشت غرب از اقتدارماهواره ای ایران/ از زمین تا آسمان، پروازی به بلندای تاریخ
حنیف غفاری، کارشناس نظامی و امور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: این اقدام یک موفقیت بزرگ ملی و منطقه ای محسوب می شود و با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا بار دیگر سپاه پاسداران اقتدار خود را به تمام دنیا نشان داد.

وی در این خصوص، افزود: اکثر رسانه های امرکایی این اقدام را به عنوان یک حرکت شوک‌آور اذعان کردند و دستیابی جمهوری اسلامی ایران را به  این فناوری غیر ممکن می‌دانستند.

کارشناس نظامی و امور بین الملل خاطرنشان کرد: قرارگرفتن ماهواره نور در فضا با توجه به اینکه یک ماهواره نظامی است،  نقش مهمی درخنثی سازی تهدیدهای جاسوسی ماهواره‌های امریکا و افزایش توان بازدارندگی کشور دارد.

غفاری با اشاره به واکنش اولیه جالب پنتاگون در خصوص این اقدام بیان کرد: آمریکایی‌ها در ابتدا منکر این اقدام مقتدرانه شدند، اما پس از بررسی شواهد و اثبات موفقیت پرتاب ماهواره نور به فضا نه تنها آمریکا، بلکه تمام کشورهای جهان متحیر ماندند.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکایی ها پس از اثبات این موفقیت شروع به فضاسازی  علیه ایران کردند، که به دنبال آن نخست وزیر امور خارجه آمریکا با اصرار به کشورهای اروپایی به منظور محکوم کردن ایران  برای پرتاب ماهواره نور به کار خود ادامه داد.

کارشناس نظامی و امور بین الملل گفت: دست نشانده های آمریکا( انگلیس، فرانسه، آلمان) مثل همیشه به عنوان پادو و مهره های اصلی در این مسیر قدم برداشتند و یک ادعای کاملا غیر حقوقی مبنی بر استفاده ایران از این ماهواره برای توثیت موشک بالستیک قاره‌پیما و پرتاب کلاهک هسته ای را مطرح کردند.

غفاری در ادامه تشریح کرد: مقامات امریکا بر این عقیده هستند که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و این در حال است که پرتاب ماهواره نظامی به فضا ناقض متن قطعنامه نیست.

وی یادآور شد: در شرایطی که تحریم ها علیه ایران به بالاترین سطح افزایش یافته است و تمام مرزهای تقویت پیشرفت فناوری بر ایران بسته شده، اقدام مقتدرانه سپاه پاسدارن دنیا را از این اقدام  متحیر کرد و نشان داد که  تحریم ها نتوانسته مانع موفقیت های ایران در زمینه های مختلف از جمله عرصه فضا شود.
 
انتهای پیام 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۷:۴۰

26 Apr 2020