۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۴۳۹۶

مجموعه درختان گردو کهنسال تنگ سیاه بروجن ثبت ملی شد

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نامه ثبت مجموعه درختان گردو کهنسال تنگ سیاه" شهرستان بروجن به‌عنوان میراث طبیعی ملی را صادر کرد.
مجموعه درختان گردو کهنسال تنگ سیاه بروجن ثبت ملی شد
به گزارش جهانبین نیوز؛  علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی‌ماه 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب چهارم مردادماه 1384 به شماره 26975/ت33915هـ، هیات وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ "مجموعه درختان گردو کهنسال تنگ سیاه" واقع در روستای سیبک از توابع دهستان چغاخور بخش بلداجی شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری  به شماره 487 مورخ 28 آبان‌ماه 1397 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسید.

وی بیان کرد:این اثر ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارتخانه خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

لازم به ذکر است؛ مجموعه درختان گردو کهنسال تنگ سیاه بین 140 تا 270 سال قدمت دارند.

تنگ سیاه یکی از مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در روستای سیبک از توابع دهستان چغاخور بخش بلداجی شهرستان بروجن و در 65 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۰:۱۵

25 Apr 2020