۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۴۳۹۲
امام‌جمعه شهر فارسان:

قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند/ خداي متعال غايت روزه را، نيل به تقوا معرفي فرموده است

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان گفت: قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند، يعني عبوديتي از بطن تبعيت محض از رهبران الهي ايجاد مي‏شود. به همين جهت برخي از اساتيد اخلاق مي‏فرمايند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملي» يعني ماه «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» است.
قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند/ خداي متعال غايت روزه را، نيل به تقوا معرفي فرموده است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان و عبوديت ولايي؛ روح ماه مبارک رمضان گفت: تقوا، نهايت خشنودى خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است و کسي که تقوا روزي او شده است، در حقيقت تمام خوبي‏هاي دنيوي و اخروي را به دست آورده است، به همين دليل زيرک‏ترين زيرک‏ها، انسان اهل تقوا است و حتي بالاتر، در زمره آل محمد صلي‌الله عليه و آله و همچون جناب سلمان مشمول «منّا اهل البيت» خواهد بود و به مقام سلمان محمدي نائل خواهد شد.
 
وي افزود: با اين مقدمه کوتاه روايي، بُعدي از عظمت ماه مبارک رمضان و شهر الصيام آشکار مي‏گردد؛ چراکه خداي متعال غايت روزه را، نيل به تقوا معرفي فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/ 183).
 
وي بيان کرد: در قرآن کريم، شش آيه با عبارت شريف «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خاتمه يافته است که مي‏توان آن‌ها را به‌عنوان راهکارهاي رسيدن به تقوا موردمطالعه و تدبر قرارداد. با کنار هم قرار دادن اين آيات، مي‏بينيم هم‏پوشاني معنايي و مضموني بسيار زيبايي بين آن‌ها برقرار است.
 
وي عنوان داشت: قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند، يعني عبوديتي از بطن تبعيت محض از رهبران الهي ايجاد مي‏شود. به همين جهت برخي از اساتيد اخلاق مي‏فرمايند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملي» يعني ماه «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» است. چراکه خداي متعال در آيه‏اي، ايمان حقيقي را تنها، تسليم محض در برابر وليّ خود معرفي مي‏فرمايد: «فَلَا وَ رَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» (نساء/ 65)به پروردگارت سوگند كه آن‌ها مؤمن نخواهند بود، مگر اينكه در اختلافات خود، تو را داور خود نمايند؛ و در دل خود از قضاوت و حکم تو، خشنود بوده و کاملاً تسليم باشند؛ و اين «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» باطن و عينيت ذکر شريف صلوات است
 
امام‌جمعه فارسان درباره ماجراي کشتار جوجه‌هاي يک‌روزه گفت: درباره اين حادثه ناهنجار و زشت، بايد فراتر از يک محکوميت رسانه‌اي به آن پرداخته شود و به مسائلي عميق‌تر و ريشه‌اي‌تر دقت شده و مطالبه گردد. اولاً- اصل انجام اين کار دردناک و غيرانساني است که ظاهراً تبديل به يک رويه دائمي و روزانه شده است. ثانياً- انتشار اين صحنه‌هاي چندش‏آور که بايد به مجازات عاملان آن اهتمام شود. ثالثاً - به عوامل ريشه‌اي وضعيت به وجود آمده توجه شده و عاملان اصلي آن شناسايي و مجازات شود.
 
وي اظهار داشت: اگرچه رئيس‌جمهور و وزارت جهاد دستور پيگيري ماجرا و شکايت و تقاضاي مجازات معدوم کنندگان و انتشاردهندگان را داده‌اند؛ اما اگر اين پيگيري و مجازات به همين‌جا ختم شود، نوعي فرار به جلو! و نشاني غلط دادن محسوب مي‌شود! سؤال اصلي اين است؛ عوامل اصلي به وجود آمدن شرايطي که يک توليدکننده مجبور به معدوم‌سازي اين حيوانات بي‌گناه مي‌شود چه کساني هستند؟

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۰۵:۱۴

25 Apr 2020