۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۴۳۹۰
مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری:

کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت

یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شرایط کنونی احتمال تعویق کوچ عشایر به دلیل ویروس کرونا وجود دارد.
کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت
یحیی حسین‌پور مدیر کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس در خانواده های عشایر کوچرو در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در عشایر و همچنین پیشگیری از انتقال این ویروس، خواستار کنترل تردد از عشیار شدیم اما لازم به ذکر است که خود عشایر نیز باید اقدامات لازم را انجام داده و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص جلوگیری از تردد عشایر به استان هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و منابع طبیعی صورت گرفته  و همچنین اقدامات  مورد نیاز در راستای کاهش و کنترل تردد عشایر کوچرو انجام شده است.

وی با اشاره به کوچ عشایر استان از ۵ ایلراه اصلی گفت:  ممانعت  و جلوگیری تردد عشایر  توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی مستقر در گلوگاه‌های استان، با توجه به مقررات انجام خواهد شد.

حسین‌پور  با اشاره به عدم مشاهده مورد مبتلا به ویروس کرونا در عشایر، بیان کرد: به محض مشاهده موردی مشکوک مبتلا به این ویروس عوامل بهداشت ودرمان را از این موضوه با خبر کنند.

لازم به ذکر است چهارمحال و بختیاری به عنوان   دومین استان عشایر نشین کشور رتبه اول استانی در تراکم عشایر  را به خود اختصاص داده و حدود ۶۲.۱۰ درصد جمعیت عشایری کشور را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/1029ج
     
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۵۵:۳۸

25 Apr 2020