کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری؛

انجام روزانه 80 آزمایش PCR در چهارمحال و بختیاری/ محدودیتی در انجام نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا وجود ندارد

4 ارديبهشت 1399 ساعت 13:51

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، گفت: با انجام روزانه 80 آزمایش PCR در آزمایشگاه مرکزی استان زمینه شناسایی و درمان زودهنگام افراد مبتلا به کرونا فراهم شده است.


سرپرست مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: آزمایش PCR یا تست مولکولی یکی از روش‌های تشخیص کرونا بوده که از بیست فروردین‌ماه به صورت روزانه در آزمایشگاه مرکزی استان انجام می‌شود.
 
سید راشد جزایری بیان کرد: در حال حاضر روزانه 80 آزمایش PCR در استان انجام شده که با بهره‌گیری از این روش زمینه شناسایی و درمان زودهنگام افراد مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
 
وی شناسایی موارد مثبت و افراد مرتبط با مبتلایان مثبت در خانواده‌ها و درمان زودهنگام قبل از تشدید علائم بیماری کرونا را مهم‌ترین مزایای تست PCR برشمرد و افزود: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، موارد مشکوک با علائم کرونا و افراد مرتبط با موارد مثبت و فوتی‌های ناشی از این بیماری ویروسی در اولویت انجام تست قرار دارند.
 
سرپرست مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محدودیتی در انجام نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا وجود ندارد، گفت: با تشخیص پزشک معالج در 20 کلینیک سرپایی فعال، نمونه‌گیری از افراد مراجعه کننده در سطح استان انجام شده و به آزمایشگاه مرکزی ارسال می‌شود.
 
جزایری افزود: با توجه به واگذاری کیت‌های تشخیصی و افزایش شیفت کاری پرسنل آزمایشگاه مرکزی، هم‌اکنون ظرفیت و توانمندی انجام روزانه 150 تست PCR و اعلام نتیجه تنها در عرض 24 ساعت فراهم است.
 
وی با تأکید بر اینکه طی روزهای آینده با استفاده از این روش تشخیصی شاهد افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود، اضافه کرد: همچنان لازم است بازاریان و هم‌استانی‌های گرامی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.
 

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 44382

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44382/انجام-روزانه-80-آزمایش-pcr-چهارمحال-بختیاری-محدودیتی-نمونه-گیری-افراد-مشکوک-کرونا-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir