۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۴۴۳۷۵
با انجام آزمایش PCR؛

امکان شناسایی و درمان سریع افراد مبتلا به کرونا در شهرستان بروجن فراهم شد

دکتر زهره شیرانی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن، گفت: با انجام آزمایش PCR امکان شناسایی و درمان سریع افراد مبتلا به کرونا در شهرستان بروجن فراهم شد.
امکان شناسایی و درمان سریع افراد مبتلا به کرونا در شهرستان بروجن فراهم شد
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه آزمایش PCR یا تست مولکولی یکی از تست‌های قابل اعتماد برای شناسایی ویروس کرونا است، گفت: با دسترسی به کیت‌های آزمایشگاهی امکان انجام تست سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی فراهم شد.

دکتر زهره شیرانی افزود: با بهره‌گیری از این روش تشخیصی پس از انجام نمونه‌گیری و ارسال به مرکز استان، ظرف 24 ساعت نتیجه آزمایش مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: این آزمایش برای افراد در معرض خطر، افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای، افراد در تماس با بیماران مبتلا و افراد حاضر در خانواده‌های با موارد مثبت و یا مشکوک اولویت داشته و در حال انجام است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجن، گفت: با توجه به واگذاری کیت‌های تشخیصی روزانه 5 آزمایش PCR در مراکز بهداشتی و درمانی انجام شده که به شناسایی و درمان افراد مبتلا به کرونا کمک خواهد کرد.

دکتر شیرانی با بیان اینکه حضور و تردد ناقلین بدون علامت در سطح جامعه آتش زیر خاکستری است که بدون اطلاع زمینه ابتلا سایر افراد به ویروس کرونا را فراهم می‌کند، افزود: با وجود انجام آزمایش سرپایی و امکان تشخیص ناقلین بدون علامت، در روزهای آینده شاهد افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا خواهیم بود.

وی تأکید کرد: لازم است شهروندان گرامی با این دیدگاه که کلیه افراد ناقلین بدون علامت هستند، همچنان نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش جهانبین نیوز، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون 22 مورد مثبت در شهرستان بروجن به ثبت رسیده و 6 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۲۳:۳۱:۵۳

22 Apr 2020