۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۴۳۶۹
شایعاتی که نباید باور کنیم

شایعات کرونایی، ویروسی خطرناک‌تر از کرونا

تصورات بسیار نادرستی درباره کرونا وجود دارد که سازمان جهانی بهداشت آن‌ها را کاملا نادرست و غلط می‌داند. با شیوع ویروس کرونا تعداد اخبار نادرست و شایعه‌پراکنی‌ها از طریق منابع نامعتبر افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که بسیاری از افراد بلافاصله بعد از خواندن آن‌ها در دوراهی بین انجام دادن یا ندادن قرار گرفتند.
شایعات کرونایی، ویروسی خطرناک‌تر از کرونا
به گزارش جهانبین نیوز؛ وقتی مشکلی پیش می‌آید و در مواقع بحرانی شایعات بیشتر از خود آن مشکل مردم را اذیت می‌کند و در بسیاری از پیروزی‌ها نیز این شایعات هستند که کام مردم را تلخ می‌کند، کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست، زمانی که کرونا وارد ایران شد این موضوع که این بیماری خیلی قبل‌تر در ایران بوده و به دلیل برگزاری انتخابات دیرتر اعلام کردند تا مردم را پای صندوق‌های رای بکشند در بین مردم شایع شد، امااین موضوع که کرونا چگونه وارد ایران شد و منشاء ان کجا بوده هم شایعه دیگری نیز با شایعاتی همراه بوده و اینکه قم مرکز شیوع بوده یا نه حواشی بسیاری را به همراه داشت.
 
آمار و ارقام مبتلایان، کشته‌شدگان و وجود اجساد بسیاری در سردخانه‌ها، نحوه خاکسپاری متوفیان، تناقض در آمار رسمی و محلی اعلام شده و همه‌گیری کرونا نیز مواردی بودند که از حواشی در امان نبوده و شایعات بسیاری پیرامون آن‌ها ساخته شد و کار این یک کلاغ چهل کلاغ‌ها تا آنجایی پیش رفت که در بین مردم شایع شد که در آینده‌ای نزدیک ایران دچار قحطی خواهد شد و مردم را با این بهانه به فروشگاه‌ها کشاندند، نبود لوازم بهداشتی را بهانه کردند و ترس از نبود این تجهیزات را در بین مردم تقویت کرده و باعث ایجاد اضطراب و نگرانی شدند.

و این بازار همچنان داغ است و سبب می‌شود مردم بیش از آنکه درمورد اصل موضوع تمرکز کنند درگیر فرعیات شده و نتوانند آنگونه که باید و شاید در بحران‌ها تصمیم‌گیری کنند، اما این شایعات از کجا آب می‌خورد و با چه هدفی منتشر می‌شود؟

شایعه در خصوص منشاء گسترش ویروس توسط ایران در خاورمیانه  و همچنین شایعه در خصوص ماهیت ویروس که باید بدانیم این ویروس نسل 19 ویروس کرونایی باشد و حتی نحوه انتقال کرونا از طریق هوا، گوشت قرمز، مرگ افراد میانسال توسط کرونا، شایعات در خصوص رها شدن بیماران کرونایی در خیابان ها و معابر و صحنه سازی های متعدد  از دیگر شایعاتی بوده که این روزها در شبکه های اجتماعی با آن مواجه می شویم.

برخی ها نیز با دادن راهکارهای اشتباه از جمله خوردن الکل و شستشوی بدن  با الکل ، شایعات درمان های خانگی و دستور العمل های خود ساخته ، استفاده از لامپ فرابنفش  با جان مردم بازی می کنند .

شایعات در خصوص سفیران سلامت و پزشکان بدون مرز و تعداد و حمایت های آنان ، شایعات در خصوص میزان درصد انتقال ویروس کرونا در مساجد و محل های زیارتی و مذهبی، مساجد ، شایعه در خصوص از بین بردن کرونا توسط گرما، سرما، آتش و مواد شوینده ترکیبی .

برخی ها نیز می گویند ماسک ها و لوازم بهداشتی غیر استاندار از چین وارد ایران شده است و.... همه این موارد شایعه ای بیش نیستند که متاسفانه این روزها در فضای مجازی و بدون هیچ گونه منبع موثقی ذکر شده است و عده ای نیز به این شایعات دامن زده و آن را پخش می کنند  و عده ای دیگرنیز آن را بارور دارند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۰۳:۰۴

22 Apr 2020