کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان:

حفظ و صيانت از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب از وظائف اصلي سپاه بوده/ از تخلفات ارزي و غير ارزي صورت گرفته نبايد به‌سادگي عبور کرد

2 ارديبهشت 1399 ساعت 12:17

امام‌جمعه فارسان گفت: حفظ و صيانت از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب و کمک به امنيت داخلي و حجت‌الاسلام محسن ملک پور خارجي از وظائف اصلي سپاه بوده که به‌خوبي در طول اين سال‌هاي انجام‌گرفته، به‌علاوه همه به‌خوبي ديده‌اند در حوادث طبيعي سريع در محل حاضر بوده و با کمک هزاران بسيجي از اقشار گوناگون مردم در مساجد و محلات و اماکن مختلف، امنيت و آرامش را برقرار کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛  حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان امروز  در جمع پاسداران ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان گفت: دوم ارديبهشت‌ماه ۱۳۵۸، حضرت امام ره فرمان تأسيس مهم‌ترين نهاد حافظ ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب را صادر فرمودند و بادم مسيحايي ايشان شجره طيبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيش از چهل سال است که در حفظ و حراست از انقلاب و مقاومت اسلامي و سازندگي کشور بيشترين نقش را داشته است.

ملک پور بیان داشت: ورود به هرکدام از عرصه‌هاي فعاليت سپاه وقت مفصل مي‌خواهد و همين حضور هوشيارانه، مقتدرانه، دلسوزانه و مؤثر است که موجبات عجز بيگانگان را فراهم و کام دشمنان را تلخ کرده تا جايي که دائماً بدگوئي و سياه نمائي مي‌کنند.
 
وي تصريح کرد: همين چند روز قبل ديديد که چگونه باصلابت کوچک‌ترين حرکت نابجاي ناوهاي آمريکائي در منطقه را جلوگيري کردند. چرا حضرت امام (ره) درباره سپاه فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور نبود و در جاي ديگر بيان کردند: من از سپاه راضي هستم و به‌هيچ‌وجه نظرم برنمي‌گردد.
 
وي اظهار داشت: خيلي مختصر عرض مي‌کنم؛ قرارگاه‌هاي سازندگي خاتم‌الانبياء، نوح، کربلا و کوثر و… در طرح‌هاي ملي و کوچک‌تر با انواع مأموريت‌ها و کثرت خدمات، فعاليت گسترده در خودکفائي علمي و دفاعي و در امر سازندگي و محروميت‌زدائي از قبيل سدسازى، ساخت اتوبان و فرودگاه، بازسازى تأسيسات و اسکله‏ها و بنادر کشور، راه‌سازي، سازمان دريايى، پروژه‏هاى کشاورزى و دامدارى، طرح‏هاى آب‌رساني و گازرسانى، احداث واحدهاى مسکونى، خودروسازى، توليد قطعات صنعتى، درختکارى و احياء جنگل‏ها و بازسازى مناطق جنگ‏زده را به عهده‌دارند. سپاه در عرصه استقلال کشور و خودکفائي نظامي که طوماري از ابداعات و خدمات علمي، فني و تخصصي را براي خود ثبت کرده است.
 
وي عنوان داشت: حفظ و صيانت از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب و کمک به امنيت داخلي و خارجي از وظائف اصلي سپاه بوده که به‌خوبي در طول اين سال‌هاي انجام‌گرفته، به‌علاوه همه به‌خوبي ديده‌اند در حوادث طبيعي مثل سيل و زلزله و اخيراً در شيوع اين بيماري و ده‌ها مورد ديگر به‌موقع، منسجم و سريع در محل حاضر بوده با کمک هزاران بسيجي از اقشار گوناگون مردم در مساجد و محلات و اماکن مختلف، امنيت و آرامش را برقرار کرده است. خداي تعالي به اين نهاد انقلابي ضمن تقويت جهات اخلاص و معنويت که هميشه از آن بهره برده‌اند توان و اقتدار بيشتر عنايت بفرمايد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به ماه شعبان اشاره داشت و گفت: ماه پر خير شعبان روزهاي پاياني خود را سپري مي‌کند و همه ما آماده درک ماه رمضان المبارک مي‌شويم اگرچه فصل بندگي امسال به خاطر بيماري فراگير، با سال‌هاي گذشته فرق داشت؛ اما پر از درس و عبرت بود که در غير اين کلاس، درس‌هايش فهميده نمي‌شد.
 
وي به رزمايش مواسات و کمک مومنانه هم اشاره داشت و افزود: رزمايش مواسات و کمک مومنانه شور تازه‌اي براي همدلي و کمک به ديگران ايجاد کرد حتماً از الآن براي ماه مبارک برنامه‌ريزي کنيد و از فرصت در خانه بودن براي استفاده بيشتر علمي و معنوي بهره ببريد. به تقويت روحي خود بپردازيد و به کمال معنوي خود اهميت بدهيد.
 
وي بيان داشت: از فرصت خدمت‌رساني به نيازمندان و آسيب ديدگان بيشترين سود را ببريد. همان‌طور که مطلع هستيد بعد از بيان امام المسلمين، شور تازه‌اي در دل‌ها براي همدلي و کمک به ديگران ايجاد شد. بااينکه مردم از مدت‌ها قبل فعاليت‌هاي خود را شروع کرده بودند اما اين بار آرايش جنگي گرفتند تا در قالب رزمايشي فراگير با استفاده از همه استعدادها به ميدان خدمت به همنوعان بيايند. ما هم در دفتر جلساتي را براي عملياتي کردنِ صحيحِ دستورِ اماممان، با ائمه جمعه و مسئولين و گروه‌هاي جهادي و مردمي برقرار کرديم که به بُعد معيشتي و هم ابعاد معنوي با برنامه توجه شود؛ و نام آن شد، رزمايش مواسات و همدلي با رمز لبيک يا امام از نيمه شعبان تا عيد فطر.
 
وي به آثار و برکات «مواسات» در فرهنگ اسلامي اشاره داشت و اظهار داشت: دوستان عزيز جهادي و همه‌کساني که دغدغه خدمت داريد اين را بدانيد همان‌طور که رهبر عزيزمان فرمودند: «بزرگ‏ترين مبارزه‏ي با آمريکا، خدمت به اين مردم است. هرکه مي‌خواهد با آمريکا مبارزه اساسي بکند، بايد به اين مردم خدمت کند.» لذا تا جايي که توان وجود دارد بايد در تأمين مايحتاج محرومين قيام و اقدام داشته باشيم. اين بيان اميرالمؤمنين عليه‌السلام را دقت کنيد که فرمودند: قوام و نظام دين، به دو چيز است: انصاف ورزيدن و مواسات نسبت به برادران ايماني؛ و امام صادق عليه‌السلام فرمودند: با همدردي با برادران خود، خويشتن را به خدا نزديک کنيد. در صلوات شعبانيه هم مي‌خوانيم (وَ ارْزُقْنى‏ مُواساهَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِکَ…) «خدايا! روزي‏ام کن تا بتوانم بر کسي که روزي‏ات را بر او تنگ کرده‏اي، مواسات ورزم» بحث مواسات در معارف ديني ما گسترده است که آثار فراواني دارد. مهم اين است که دوستان، منسجم و فراگير با اولويت‌بندي و زمان‌بندي دقيق و با حفظ کرامت آسيب ديدگان عمل کنند تا آلام آنان کمتر شود.
 
وي در پايان گفت: از تخلفات ارزي و غير ارزي صورت گرفته نبايد به‌سادگي عبور کرد گزارش رئيس ديوان محاسبات کشور و بعضي تخلفات ارزي و غير ارزي صورت گرفته را نبايد به‌سادگي عبور کرد و اميدواريم با قاطعيت برخورد شود و حقوق مردم به بيت‌المال برگردد. بااين‌همه تأکيد رهبر معظم انقلاب و دلسوزان باز افرادي راضي به گرفتن حقوق نجومي بشنود جاي تأمل و بررسي دارد.

انتهای پیام/590پ
 


کد مطلب: 44359

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44359/حفظ-صيانت-آرمان-ها-دستاوردهاي-انقلاب-وظائف-اصلي-سپاه-بوده-تخلفات-ارزي-غير-صورت-گرفته-نبايد-به-سادگي-عبور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir