۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۴۳۴۶
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی:

مجازات سخت به دنبال متجاوزان به اماکن تاریخی و فرهنگی

محمدرضا محمدی‌مقدم فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی را که با حفاری در اماکن تاریخی، فرهنگی و اماكن مذهبی، دست به ضبط اشیای مكشوفه و آلات و ادوات حفاری بزنند، در انتظار حداکثر مجازات باشند.
مجازات سخت به دنبال متجاوزان به اماکن تاریخی و فرهنگی
سرهنگ محمدرضا محمدی‌مقدم فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: حدود 5 هزار سرکشی از محوطه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی افزود: در ماه‌های اسفند و فروردین سال جاری،  چهار هزار و 964 مورد سرکشی از محوطه‌های تاریخی استان انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در پی سرکشی هایی که طی این دوماه انجام شده است، سه هزار و 266 مورد مربوط به اسفند سال گذشته و یک‌هزار و 698 مورد مربوط به فروردین‌ماه سال‌جاری است.

محمدی‌مقدم  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و خلوتی مناطق شهری و روستایی، تصریح کرد: کاهش حضور مردم در مکان‌های عمومی موج افزایش  سرکشی از محوطه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری شده است و به صورت  شبانه‌روزی به‌صورت محسوس و نامحسوس با هدف جلوگیری از فرصت‌طلبی سودجویان و حفاران غیرمجاز انجام می شود.

وی در پایان  افرادی را که با حفاری در مكان‌ها و محوطه‌‌های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی یا در بقاع متبركه و اماكن مذهبی، دست به ضبط اشیای مكشوفه و آلات و ادوات حفاری زده را مجرم دانست و گفت: این متخلفان  به حداكثر مجازات محکوم می‌شود.

انتها پیام / 1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۱۳:۴۱

19 Apr 2020