۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۴۲
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی:

هنرنمایی 500 هنرمند نمد مال در چهارمحال و بختیاری

مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی, گردشگری و صنایه دستی چهارمحال و بختیاری از حضور 500 هنرمند نمدمال در استان خبر داد.
هنرنمایی 500  هنرمند نمد مال در چهارمحال و بختیاری
مهرداد رئیسی ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  اداره میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع  دستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین‌نیوز اظهار کرد: در حال حاضر این هنرمندان نمد مال در بیشا از 15 کارگاه تولید مشغول به فعالیت هستند .

وی افزود: در این مجموعه هنرمند که شامل 500 هنرمند نمدمال است ، 400 نفر آن ها در مرکز استان جهارمحال و بختیاری و 100نفر آن ها در شهرستان بروجن این هنر کهن را به زیبایی هر چه تمام در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رئیسی در ادامه بیان کرد: در  آینده ای نه چندان دور مرکز استان چهارمحال و بختیاری به  عنوان شهر جهانی نمد ثبت و معرفی می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره  میراث فرهنگی, گردشگری و صنایه دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نمد مالی، یکی از دیرینه ترین هنرهای صنایع دستی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 40 نوع نمد با کاراریی های متفاوت  در زمینه های مختلف اعم از صنایع گردشگری، خوذورسازی، ورزش و .. تولید و روانه ی بازارهای داخلی و خارجی می شود.

رئیسی در ادامه بیان کرد: چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از 40 تن از اونواع محصولات نمدی را تولید می کند که این میزان تا 50 تن قابل افزایش است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره  میراث فرهنگی, گردشگری و صنایه دستی چهارمحال و بختیاری از صدور بیش از 250 فقره مجوز صنایع دستی در رشته نمد خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار شرکت در تولید و صادرات این هنر کهن در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 1029 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۵۰:۴۶

18 Apr 2020