۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۴۳۳۷
امام‌جمعه شهر فارسان:

شعار ما گذشتن از آرم ‏ها و پرداختن به آرمان‏ ها است/ نقطه اصلي رزمايش کمک مومنانه مسجد محوري است

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان گفت: از کلمه مواسات و عمق معنايي آن پيداست که شرط اول رزمايش کمک مومنانه «حرکت خالصانه» است، لذا مهم نيست نام چه کسي و چه نهادي مطرح باشد. شعار ما «گذشتن از آرم‏ها و پرداختن به آرمان‏ها» است.
شعار ما گذشتن از آرم ‏ها و پرداختن به آرمان‏ ها است/ نقطه اصلي رزمايش کمک مومنانه  مسجد محوري است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در مورد بايدونبايدهاي رزمايش مواسات گفت: اکنون و پس از حدود دو ماه از اعلام کرونا، ما به‌تدريج به سمت ترميم و بهسازي درحرکتيم، اگر در مرحله اول عمده تمرکز بر بهداشت و سلامت «بود اکنون بايد علاوه بر تأمين وسايل بهداشتي به سمت تمرکز بر» معيشت نيازمندان و فقرا حرکت کنيم، به ويژه اين‌که تعداد زيادي از اقشار مردم که تجربه فقر نداشتند اکنون براي اولين بار با اين تجربه تلخ مواجه مي‏شوند.
 
وي افزود: فرارسيدن ماه مبارک رمضان که ماه انفاق، صدقه، رسيدگي به فقرا، اکرام ايتام و اطعام مستمندان است، اين وظيفه را مضاعف کرده و همتي صدچندان براي ترميم زندگي آسيب ديدگان از حادثه کرونا مي‏طلبد. گسترش و عمق‌بخشي وجه‏ي مردمي، کمک‏ها و مساعدت‏ها و فراهم‌سازي مشارکت بيشتر و فراگيرتر مردم با استفاده از ظرفيت معنوي ماه مبارک رمضان است.
 
وي تصريح کرد: رزمايش يک حرکت مقطعي در يک بازه‏ي زماني موقت است براي تداوم عمليات در طول سال و در موارد احتمالي بعدي. اين رزمايش از نيمه شعبان تا ماه رمضان است.
 
وي به بايدهاي رزمايش مواسات اشاره داشت و اظهار داشت: گرد هم آمدن گروه‏هاي جهادي، امدادي، هيئت‌ها، ائمه جماعات، انجمن‏هاي خيريه و سَمَن‏هاي مؤمن، انقلابي و مردمي در قرارگاه رزمايش و تبادل تجربيات و شناسايي آسيب‏ها، ضعف‏ها و قوت‏ها. تلاش براي شناخت اولويت‏هاي کمک‌رساني و اقلام موردنياز و تقسيم بندی و هماهنگ کردن آن. تلاش براي تسهيل ارسال کمک‏ها به همه مناطق و همه افراد از باید های این رزمایش است .

وي به نبايدهاي رزمايش مواسات هم اشاره داشت و عنوان داشت: از کلمه مواسات و عمق معنايي آن پيداست که شرط اول اين رزمايش «حرکت خالصانه» است، لذا مهم نيست نام چه کسي و چه نهادي مطرح باشد. شعار ما «گذشتن از آرم‏ها و پرداختن به آرمان‏ها» است.
 
وي ابراز داشت: نقطه اصلي در اين رزمايش «مسجدْ محوري» است، تمام تلاش‏هاي اين حرکت مؤمنانه بايد بر محور مساجد شکل بگيرد و حتي‌المقدور مساجد فعال که داراي ائمه جماعات تلاشگر و برنامه‏ ريز و پايگاه‏هاي بسيج فعال هستند شناسايي و براي رزمايش بعدي از ظرفيت ايشان بهتر از گذشته استفاده شود.
 
وي به دوم ارديبهشت‌ماه ۱۳۵۸، اشاره داشت و گفت: سالروز صدور فرمان امام خميني براي تأسيس بزرگ‌ترين نيروي حافظ انقلاب اسلامي است. نيرويي که در طول چهل سال گذشته مهم‌ترين و بيشترين نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامي ايفا کرده است و بسان شجره‌ي طيبه‌اي در جاي جاي ايران اسلامي و منطقه سايه افکنده است.
 
وي افزود: امام خامنه‌اي: «... بنده آينده سپاه را يک آينده بسيار مبارکي مي‏بينم. اين سازمان متولدشده با انقلاب که از برکات شخص امام است. اگر امام اين مسئله را دنبال نمي‏کردند، سپاه شايد به وجود نمي ‏آمد و يا به اين گسترش و صحه قدرت نمي‏رسيد. اين وضعيت سپاه از برکات شخص امام است و وضعيت بسيج، اين سازماني که جزء برکات سپاه و برکات انقلاب و برکات شخص امام بزرگوار است.» بر همين اساس بود که امام راحل، فرمان تأسيس سپاه را در دوم ارديبهشت سال ۵۸ صادر فرمودند.

وي بيان داشت: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسي، سپاه براي پاسداري از آرمان‏ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است. حراست و صيانت از انقلاب اسلامي وظيفه‌اي فراتر از مرزهاي جغرافيايي را مي‌طلبد. تشکيل سپاه بدون مرزِ قدس از حدود سه دهه قبل بر همين مبناست.
 
وي به راز سپاه هراسي آمريکا اشاره داشت و اظهار داشت: به همين جهت است که آمريکا در طول چهار دهه گذشته، به‌ويژه در ساليان اخير راهبرد شوم «سپاه هراسي» را جزو راهبردهاي کلان و مستمر خود قرار داده است. ترديدي نيست بخش عمده ا‏ي حفاظت از عمق راهبردي انقلاب اسلامي در جهان بر عهده سپاه است.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۰۷:۴۸

18 Apr 2020