۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۴۴۳۳۶
منتخب مردم بروجن در مجلس یازدهم؛

بزرگترین معضل چهارمحال و بختیاری آب است/ میثاقی برای ساختن استان به‌دور از دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه بسته شده است

حجت الاسلام امیرقلی جعفری منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: شعار توسعه چهارمحال و بختیاری بر پایه کشاورزی نه تنها رشد کشاورزی را به همراه نداشته، بلکه مانع از ورود صنعت به استان شده است.
بزرگترین معضل چهارمحال و بختیاری آب است/ میثاقی برای ساختن استان به‌دور از دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه بسته شده است
منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛با بیان اینکه بزرگترین معضل چهارمحال و بختیاری آب است، اظهار داشت: تغییر اقلیم و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی دشت‌های اصلی استان را به دشت‌های ممنوعه و بحرانی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری گفت: منابع سرشار و غنی آب در غرب چهارمحال و بختیاری بوده و این در حالی است که تقاضا و جمعیت در شرق استان مستقر بوده و تاکنون برای رفع کمبود آب شهرها اقدامی نشده است.

وی عدم وجود صنعت پایدار و نبود آب برای توسعه کشاورزی و دامپروری را یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری عنوان و افزود: با چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آب، زمینه برای توسعه صنعت، کشاورزی، دامپروری و توریسم فراهم خواهد شد.

منتخب مردم بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف شعار توسعه چهارمحال و بختیاری بر پایه کشاورزی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه با این بهانه و شعار غلط نه تنها صنعت نیامد، بلکه کشاورزی و دامپروری هم رشدی نکرده است.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: برخی در خارج از استان خود را ذینفع در آب ما دانسته‌اند و این در حالی است که عدم اهتمام در انتقال آب از غرب به سمت شرق و دخالت نداشتن در منابع آبی، بیش از نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری را با کم‌آبی مواجه و توسعه کشاورزی و دامپروری را با مشکل روبرو کرده است.

منتخب مردم بروجن تأکید کرد: میثاقی برای ساختن استان به‌دور از دیدگاه‌های تند و تنگ‌نظرانه سیاسی بسته شده در تحقق این مهم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: تماس تلاش مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری این است که با وحدت و هم‌صدایی از اولویت‌های اصلی استان دفاع شود.

بروجن در فاصله 62 کیلومتری از شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۱۸:۱۴

18 Apr 2020