کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتخب مردم بروجن در مجلس یازدهم؛

بزرگترین معضل چهارمحال و بختیاری آب است/ میثاقی برای ساختن استان به‌دور از دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه بسته شده است

30 فروردين 1399 ساعت 8:17

حجت الاسلام امیرقلی جعفری منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: شعار توسعه چهارمحال و بختیاری بر پایه کشاورزی نه تنها رشد کشاورزی را به همراه نداشته، بلکه مانع از ورود صنعت به استان شده است.


منتخب مردم شهرستان بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛با بیان اینکه بزرگترین معضل چهارمحال و بختیاری آب است، اظهار داشت: تغییر اقلیم و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی دشت‌های اصلی استان را به دشت‌های ممنوعه و بحرانی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری گفت: منابع سرشار و غنی آب در غرب چهارمحال و بختیاری بوده و این در حالی است که تقاضا و جمعیت در شرق استان مستقر بوده و تاکنون برای رفع کمبود آب شهرها اقدامی نشده است.

وی عدم وجود صنعت پایدار و نبود آب برای توسعه کشاورزی و دامپروری را یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری عنوان و افزود: با چاره‌اندیشی برای رفع مشکل آب، زمینه برای توسعه صنعت، کشاورزی، دامپروری و توریسم فراهم خواهد شد.

منتخب مردم بروجن در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف شعار توسعه چهارمحال و بختیاری بر پایه کشاورزی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه با این بهانه و شعار غلط نه تنها صنعت نیامد، بلکه کشاورزی و دامپروری هم رشدی نکرده است.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: برخی در خارج از استان خود را ذینفع در آب ما دانسته‌اند و این در حالی است که عدم اهتمام در انتقال آب از غرب به سمت شرق و دخالت نداشتن در منابع آبی، بیش از نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری را با کم‌آبی مواجه و توسعه کشاورزی و دامپروری را با مشکل روبرو کرده است.

منتخب مردم بروجن تأکید کرد: میثاقی برای ساختن استان به‌دور از دیدگاه‌های تند و تنگ‌نظرانه سیاسی بسته شده در تحقق این مهم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: تماس تلاش مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری این است که با وحدت و هم‌صدایی از اولویت‌های اصلی استان دفاع شود.

بروجن در فاصله 62 کیلومتری از شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.


انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 44336

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44336/بزرگترین-معضل-چهارمحال-بختیاری-آب-میثاقی-ساختن-استان-به-دور-دیدگاه-های-تنگ-نظرانه-بسته-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir