۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۴۳۳۳
با ادامه‌ي بحرانِ كمبود آب در سال جديد؛

آب‌رسانيِ سيّار به برخي شهرك‌هاي صنعتي در چهارمحال و بختياري ادامه دارد

حميدرضا فلّاح مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: با توجّه به پديده‌ي خشك‌سالي در سال‌هاي اخير و اُفتِ منابعِ زيرزميني ، آب‌رساني سيّار به برخي واحدهايِ صنعتي در سطح شهرك‌ها و نواحي صنعتي اين استان ، همچنان در دستور كار قرار دارد و ادامه مي‌يابد.
آب‌رسانيِ سيّار به برخي شهرك‌هاي صنعتي در چهارمحال و بختياري ادامه دارد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حميدرضا فلّاح افزود: متأسفانه در سال‌هاي اخير ، معضلِ كم‌آبي در بخش‌هاي مختلف توليدي در سطح شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان ، همچنان به عنوان يك بحرانِ جدّي برقرار است.

وي با اشاره به آغاز عملياتِ آب‌رساني سيّار به شهرك‌هاي صنعتي شهركرد، سفيددشت، بلداجي و فرادنبه از ابتداي ارديبهشت‌ماهِ سال‌جاري ؛ تصريح كرد : طبقِ تحليلِ گزارش‌هاي دريافتي ، بيش از 200 هزار ليتر آب براي جبرانِ كمبود آب در مصارف صنعتي در شبانه‌روز مورد نياز است.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري تعداد چاه‌هاي عميقِ تأمينِ آب در شهرك‌ها و نواحي صنعتي چهارمحال و بختياري را 27 حلقه عنوان كرد و اظهار داشت : در حال حاضر آبِ چاه‌هاي شهرك‌هاي سفيددشت و فرادنبه در حد كاملا محسوس ، كاهش يافته و دبيِ آب در مابقي شهرك‌ها و نواحي صنعتي نيز با ظرفيتي بسيار كم جريان دارد.

فلاح ، اتّصال به شبكه‌ي آب‌رساني پروژه‌ي بن- بروجن و تأمين آب از سرشاخه‌هاي كارون را تنها راهِ مطمئن براي برون‌رفت از بحرانِ موجود برشمرد  و گفت : اگر سهميه‌ي تخصيصي از طرح‌هاي انتقالِ آب در ماه‌هاي آتي محقّق نشود ، شهرك صنعتي شهركرد نيز با مشكل مواجه خواهد شد.

وي با اشاره به نيازِ 0.4 (چهار دهم) ليتر در ثانيه آب براي هر هكتار زمين در شهرك يا ناحيه‌ي صنعتي ، عنوان كرد : وسعت زمين‌ِ صنعتي در شهرك صنعتي شهركرد بالغ بر 320 هكتار است و بنابراين نزديك به 130 ليتر بر ثانيه  آب نياز دارد. در حالي كه اين شهرك صنعتي هم‌اكنون با كمبود 105 ليتر بر ثانيه آب مواجه است.

لازم به توضيح است در حال حاضر ۲۹ شهرک و ناحیه‌ی صنعتی مصوب در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند که در 21 شهرک و ناحیه‌ی صنعتي كليّه‌ي شرایطِ زیرساختی برای واگذاری زمین به متقاضیانِ سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف توليدي ، خدماتي و صنفي  فراهم است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۸:۱۲:۳۲

16 Apr 2020