کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد از بازاریان شهرستان بروجن طرح فاصله‌گذاری هوشمند را جدی گرفته‌اند؟

26 فروردين 1399 ساعت 13:04

طرح موسوم به فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه 23 فروردین‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان بروجن آغاز شده امّا همچنان «در خانه ماندن» بهترین راهکار برای مهار بیماری کرونا است.


به گزارش جهانبین نیوز، از روز شنبه 23 فروردین‌ماه طرح فاصله‌گذاری هوشمند همزمان با سراسر کشور در شهرستان بروجن آغاز شده و فعالیت اصناف کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است.

اگرچه آغاز مجدد فعالیت برخی صنوف و فعالیت گسترده‌تر ادارات باعث افزایش تردد در شهر شده، امّا همچنان مهمترین راهکار برای مهار ویروس کرونا، در خانه ماندن است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز فعالیت اصناف کم‌خطر، اولویت باید رعایت نکات بهداشتی باشد، اظهار داشت: در بازرسی‌های بعمل آمده متأسفانه برخی از صنوف و شهروندان با اطلاع نداشتن از این طرح، فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند.

محمدحسن کرمی، گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون 895 واحد صنفی توسط کارشناسان بهداشتی، صنفی و اداره نظارت بر اماکن عمومی مورد بازرسی قرار گرفته  و تنها 199 واحد با مراجعه به سامانه سلامت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار، هشدار و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، افزود: متأسفانه افزون بر 77 درصد از اصناف و بازاریان بدون اطلاع از پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود نموده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن همچنین از صدور 37 برگ اخطار کتبی به واحدهای متخلف خبر داد و گفت: 12 واحد صنفی نیز به دلیل ایجاد تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کرمی افزود: بازرسی‌های کارشناسی و برخورد با مصادیق غیربهداشتی تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع کرونا ادامه داشته و شهروندان گرامی می‌توانند تخلف‌های بهداشتی را با شماره تلفن 190 درمیان بگذارند.


انتهای پیام/1030ج
 


کد مطلب: 44314

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44314/چند-درصد-بازاریان-شهرستان-بروجن-طرح-فاصله-گذاری-هوشمند-جدی-گرفته-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir