۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۴۴۲۹۵
کارشناس ارشد روانشناسی؛

انتشار پیامک همسرآزاری پیامدی جز افزایش نگرانی ندارد/ جلوی عطسه‌های ترس را بگیریم

پریسا فیروزی کارشناس ارشد روانشناسی، گفت: در روزهایی که حفظ سلامت افراد با ماندن در خانه تضمین شده، انتشار پیامک وزارت بهداشت در خصوص کودک و همسرآزاری پیامدی جز افزایش نگرانی ندارد.
انتشار پیامک همسرآزاری پیامدی جز افزایش نگرانی ندارد/ جلوی عطسه‌های ترس را بگیریم
کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه از لحاظ روانشناسی ریشه بسیاری از مسائل و مشکلاتی که آدمی با آنها دست و پنجه نرم می‌کند در مفهوم ترس نهفته است، بیان داشت: ترس به عنوان تنها دشمن درونی انسان تلقی شده و با نفوذ در زندگانی سبب تضعیف روحیه می‌گردد.
 
پریسا فیروزی ناتوانی در کسب آرامش، اضطراب و هراس، تضعیف سیستم ایمنی بدن، افسردگی و عدم اعتماد به نفس را مهم ترین اثرات ترس در زندگی دانسته و گفت: خطر ابتلا به بیماری روانی و مشکلات روان‌شناختی بیشتر از خطر جسمی آن است و نمی‌توان با ترس به دنبال راهکار پیشگیری بود.
 
وی با بیان اینکه برای رهایی از کرونا امروز بیش از هر چیز جامعه نیاز به آرامش دارد، افزود: التهاب روانی و گسترش اضطراب و استرس در بین افراد در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی و شیوع آن در جامعه کارآمد نیست و می‌تواند در آینده عواقب بد روانی بر جای بگذارد.
 
این مدرس دانشگاه گفت : دانش جهانی درباره راهکارهای پیشگیری و درمان ویروس کرونا محدود است و وقتی ما خطری را به طور کامل نمی‌شناسیم، نمی‌دانیم چطور باید از خودمان در برابر آن مراقبت کنیم و این مهم ترس در افراد را افزایش می‌دهد.
 
فیروزی رفتارهای غلط رسانه‌ای، بزرگ‌نمایی خطر در فضای مجازی، شایعه پراکنی‌ها، کنترل نکردن هیجان و وسواس بیش از حد را عواملی برشمرد که این روزها آرامش روانی مردم و جامعه را هدف قرار داده است.
 
وی افزایش کاربرد شبکه‌های اجتماعی را دیگر عامل افزایش اضطراب و ترس در بین کاربران دانست و گفت: متأسفانه این روزها برخی کاربران آگاهانه و یا از روی غفلت با انتشار پست‌های اینستاگرامی و توییت کردن محتوای ناسالم ترسشان را چند برابر و با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
 
کارشناس ارشد روانشناسی افزود: همان‌طور که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی باید مراقب باشیم کسی به سمت ما عطسه یا سرفه نکند، به همان اندازه هم باید مراقب باشیم کسی ترس‌های اضافه‌اش را به ما سرایت ندهد.

فیروزی با بیان اینکه انسان‌ها همان‌قدر که در زندگی روزمره مدیون شجاعت هستند، به ترس هم وامدارند، افزود: همین ترس بوده که ما فهمیدیم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید در خانه بمانیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از سفرهای غیرضروری خودداری کنیم.
 
استراتژی دولت، تلاش برای حفظ سلامت، جان و آرامش روانی مردم باشد
 
کارشناس ارشد روانشناسی، گفت: در شرایطی که حفظ سلامت افراد با ماندن در خانه تضمین شده و این مهم کاهش آمار افراد مبتلا و افزایش صمیمیت خانوادگی را به دنبال داشته، انتشار پیامک وزارت بهداشت در خصوص کودک و همسرآزاری پیامدی جز افزایش نگرانی ندارد.
 
فیروزی با بیان اینکه در روزهای کرونایی، استراتژی و تلاش دولت باید بر حفظ سلامت، جان و آرامش روانی مردم تأکید داشته باشد، افزود: آنچه از آن غفلت می‌شود نوع برخورد با موارد احتمالی کودک و همسرآزاری و راه درست مقابله با تنش‌های خانوادگی است.
 
وی توسعه اقدامات فرهنگی، تربیتی و افزایش آموزش‌های مشاوره‌ای و روانشناسی از طریق ایجاد زمینه ارتباط خانواده به صورت مستقیم  یا مجازی با متخصصین را بهترین روش برای مقابله با موارد احتمالی کودک و یا همسرآزاری عنوان کرد.
 
این مدرس دانشگاه در پاسخ به سوال راهکارها برای حفظ آرامش و سلامت روانی مردم و جامعه، گفت: سعی کنیم همه چیز را به فاجعه تبدیل نکنیم و در توضیح مشکلات، قبل از صحبت کردن به آنها فکر کرده و سریع نگرانی را به دیگران منتقل نکینم.
 
وی ایجاد محیطی امن و آرام در خانه و خواندن نقل قول‌های آرامش‌بخش را دیگر راهکار برای رسیدن به آرامش در روزهای کرونایی عنوان و اضافه کرد: حواسمان را از مسائل روزمره پرت کرده و با فکر کردن به چیزهایی که در زندگی دوست داریم، تسلط و کنترل بر اوضاع را در دست بگیریم.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۵۹:۳۸

13 Apr 2020