۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۴۴۲۷۲
استاد دانشگاه شهرکرد :

تهدید را می توانیم به فرصت تبدیل کنیم / گرم شدن بنیان خانواده با کنار هم ماندن در ایام کرونایی

احمد رضا بسیج استاد دانشگاه شهرکرد گفت: ورود ویروس کرونا که قرنطینه افراد خانواده را به دنبال داشته که همین امر موجب افزایش سطح عاطفی و روانی، وابستگی ، همدلی میان اعضای خانواده شده است.
تهدید را می توانیم به فرصت تبدیل کنیم / گرم شدن بنیان خانواده با کنار هم ماندن در ایام کرونایی
احمدرضا بسیج استاد دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب خوشبختی و ایجاد آرامش در خانواده‌ها می‌شود، وجود محبت و هم‌بستگی میان اعضای خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین کانون زندگی بشر بوده، افزود: خانواده به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع بوده است و در کتب دینی مقدس اسلام نیز در خصوص عشق ورزیدن به خانواده،مدیریت صحیح، محبت متقابل، صبوری،  صله ارحام و بردباری، ترس از کیفر الهی، دوری از افراط و تفریط، تواضع، دوری از سختگیری و احسان به پدر و مادر ، شناخت حقوق و وظایف در راستی تحکیم بنیان خانواده اشاره  شده است. 
    
احمدرضا بسیج در ادامه بیان کرد: تاثیر خانواده در سطوح روانی و عاطفی افراد در اجتماع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا لازم است که در افزایش سواد عاطفی افراد در خانواده بهتر عمل کرد چراکه تحقق این امر باعث کاهش آسیب های اجتماعی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش روابط خانوادگی، کنار یکدیگر بودن،سخن گفتن، خندیدن، زمان بیشتری را در کنار خانواده سپری کردن در استحکام بخشیدن به بنیان خانواده  تاثیر بسیاری داشته است، لذا در چنین شرایطی که ورود ویروس کرونا قرنطینه افراد خانواده را به دنبال داشته ، موجب افزایش سطح عاطفی و روانی، وابستگی، شناختی ، همدلی  میان اعضای خانواده شده است.

احمدرضا بسیج با اشاره به فواید ماندن در خانه برای اهل محبت و مودت تصریح کرد : افرادی که در محیط خانواده  بر اساس آموزه های دینی اهل محبت، عاطفه و صله رحم بوده اند ، توانسته اند با آگاهی بخشی و مراقبت از کانون خانواده روابط خانوادگی را بهبود ببخشند.

 وی در پایان گفت: لازم است که  با ایجاد محیطی سراسر شادی و نشاط و روابطی گرم و صمیمی در میان خانواده بتوان آرامش روحی و عاطفی را میان تک تک اعضای خانواده ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 1029 ج

     
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۲:۱۲

11 Apr 2020