۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۴۲۶۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری رکورد شکست

دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد موارد جديد مبتلا به کوويد ۱۹ طي ۲۴ ساعت گذشته در استان به ۱۷ نفر رسيد.
آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری رکورد شکست
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی   رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نکته قابل تامل و مهم در ارتباط به آمار بالا و بی سابقه موارد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و حتي موارد ابتلا پيش از اين را، شيوع خوشه اي بيماري دانست.

وی تصریح کرد: این به این معنی است که تعداد زیادي از اعضاي يک خانواده درگير بيماري شده اند.

 شیرانی با پوزش نسبت به اینکه خصوصیات فردی مبتلایان تا حد امکان نبايد تشريح شود ولي به علت حساسيت موضوع اظهار داشت: تعداد قابل توجهي از مبتلايان جديد مربوط به خانواده اي در شهرستان لردگان به علت ترتيب دادن مجلس ختم و حضور مهماناني از استان مجاور و تعدادي ديگر را مربوط به خانواده اي در شهرستان فارسان دانست که علي رغم درخواست هاي مکرر براي رعايت فاصله گذاري اجتماعي، در ديد و بازديد خانوادگي ايام نوروز شرکت داشتنه اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در شرایطی شاهد شیوع های اين چنيني هستيم که حتي در صورت لزوم حضور فردي از اعضاي خانواده در بيرون منزل، رعايت فاصله فيزيکي وي با ساير افراد و حتي رعايت اين نکته از سوي ساير افراد خانواده توصيه مي شود.

دکتر شیرانی در ادامه ضمن یادآوری نکات بهداشت فردی افزود: در کنار رعایت نکته طلايي و موثر در خانه ماندن براي قطع زنجيره کرونا ، مردم را از ديد و بازديدهاي خانوادگي و فاميلي کوچك نيز منع مي نمائيم.

وی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مسئولیت فردی يکايک افراد جامعه دانست و اظهار داشت: هرگونه تجمع و دورهمي فاميلي با داشتن حس مسئوليت اجتماعي افراد در تناقض است.

وی ادامه داد: در دید و بازدید و رفت و آمد ها، افراد بدون داشتن هیچ گونه علایم و یا با داشتن علايم خفيف سرماخوردگي مي توانند ناقل بيماري براي ساير افراد خانواده و اقوام و آشنايان خود باشند و با بروز علايم حاد و تهديد جان افراد داراي بيماري زمينه اي و پرخطر، براي هميشه عذاب وجدان عدم رعايت نکات بهداشتي براي افراد باقي بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعيت شيوع کوويد ۱۹ در بيستمين روز از فروردين ماه ۹۹ در استان گفت: از ابتداي شيوع بيماري در استان تا کنون ۷۶۰ بيمار با علائم باليني مشکوک به کرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري شده اند.

دکتر شیرانی تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، هم اکنون افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۵ نفر هستند.
دکتر شیرانی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۷ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بيماري که نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۷۸ نفر مي باشد.

وی با ابراز تاسف نسبت به فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، مجموع فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان را ۱۹ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۳۴:۲۳

9 Apr 2020