کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

حفظ منافع ملی خط قرمز ماست/ کلیت قرارداد FATF به نفع منافع ملی نیست

20 فروردين 1399 ساعت 10:18

احمد راستینه منتخب مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در FATF دیده می شود این است که تفاسیل مختلف این قانون منابع ملی ما را مورد خدشه قرار می دهد و آنچه برای ما خط قرمز است حفظ منافع ملی است.


احمد راستینه منتخب مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: مجلس آینده وظیفه دارد در راستای ارتقاء اعتماد عمومی مردم با تمرکز بر حل مسائل مردم یعنی مسئله اشتغال ، ازدواج، مسکن، و سبد معیشتی مردم با تمرکز قوانینی که به نفع طبقات مستضعف و طبقات متوسط جامعه باشد تلاش کند و بتواند این اعتماد عمومی را احیاء کند .

وی یکی از مسئولیت های مجلس آینده  را شفافیت آراء نمایندگان و قانون جامع شفافیت دانست و گفت: مردم باید نسبت به نمایندگانشان اطمینان خاطر پیدا کنند و مطمئن شوند که نمایندگانشان منافع ملی را قربانی بازی های سیاسی ، جریان ها و گروه ها نمی کنند.

راستینه با بیان اینکه تصویب قانون شفافیت یکی از مسئولیت های خطیر مجلس آینده است تصریح کرد:  قانون شفافیت می تواند در برابر خلاء های فساد آور و روابط نا سالم اقتصادی با نگاه دقیق و درست به مسائل و موضوعات   بپردازد و خلاء های موجود را که متاسفانه به ایجاد رانت ، فساد و امضا طلایی می شود اصلاح و با تصویب قانون شفافیت روابط اقتصادی را بر روابط سالم شفاف و روشن تبدیل کند.

وی با اذعان بر اینکه راه عبور از مشکلات یک بار دیگر ایجاد بستر برای نقش آفرینی نخبگان و حل مسائل مردم است  عنوان کرد: یکی از برنامه های ما ایجاد مجمع نخبگانی و کارگروه های تخصصی برای احصاء اولویت های اساسی مردم شهر ها و روستا ها، ارائه راهکارها برای کمک به دستگاه ها و مطالبه گری از دستگاه ها برای حل آن ها است .

راستینه افزود: ایجاد کارگروه های تخصصی در این حوزه ها  یکی از برنامه های پیش روی ما است .

وی با بیان اینکه مهم ترین مسئله ای که نمایندگان مجلس آینده باید در نظر شان باشند حفظ منافع مردم و منافع ملی است  اظهار کرد: باید بدانیم که در روابط و قرارداد ها مهم ترین اصلی که مد نظر ما است حفظ منافع ملی است  و به عبارتی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت به عنوان اصول راهبردی ما در تصمیم گیری برای ارتباط با کشورهای مختلف و همچنین تصویب قرارداد ها در عرصه های مختلف است .

راستینه همچنین در خصوص قرارداده های FATF اظهار نظر کرد و گفت:  آنچه در FATF  دیده می شود این است که تفاسیل مختلف این قانون منابع ملی ما را مورد خدشه قرار می دهد و آنچه برای ما خط قرمز است حفظ منافع ملی است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد : FATF   با موارد و بندهایی که در آن دیده شده کلیت آن به نفع منافع ملی نیست و  مجلس آینده با نگاه دقیق، اصولی و راهبردی با حفظ منافع ملی در این خصوص تصمیم می گیرد.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 44249

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44249/حفظ-منافع-ملی-خط-قرمز-ماست-کلیت-قرارداد-fatf-نفع-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir