۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۴۲۴۸
در چهارمحال و بختياري/

۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده براي بيماري کرونا اشغال است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم‌اینک ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختياري ۳۷ درصد است که نشان‌دهنده ظرفيت تخت‌ها در استان براي مقابله با کرونا است.
۳۷ درصد تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده براي بيماري کرونا  اشغال است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر فریدون رحمانی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد : کرونا در بین ویروس‌ها جز ویروس‌های با ابعاد بزرگ دسته‌بندي مي‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این بیماری در ایران وضعيت وخيمي ندارد ، افزود: در حال حاضر ۳۵۰ تخت فعال، ۵۰ تخت ويژه و ۵ بيمارستان در چهارمحال و بختياري درخصوص بيماري کرونا پيش‌بيني شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: انتشار کووید۱۹ یک حالت انفجاری و غافلگیرانه دارد ،امری که بسياري از کشورها را دچار مشكلات زيادي كرد، به همين دليل بايد براي اين رفتار كرونا آماده باشيم.

 رحمانی خاطرنشان کرد: میانگین طول مدت، از زمان تهیه نمونه از فرد مشکوک تا ارسال به آزمایشگاه و انجام آزمایشات تخصصي در مجموع براي تشخيص ابتلا يک فرد به کروناويروس در استان حدود ۲۴ ساعت زمان لازم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ تا۶۰ نمونه‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

دکتر رحمانی یادآور شد: ۷۷ نفر متخصص و فوق تخصص و ۸۵ نفر از کادر پرستاری و پیراپزشکی در چهارمحال و بختیاري به صورت داوطلبانه براي موقع بحران اعلام آمادگي کردند.

وی ادامه داد: طبق توزیع پراکندگی تجمعی مرگ‌های قطعی کوويد۱۹ در چهارمحال و بختياري، شهرستان‌هاي شهرکرد و بروجن بر حسب جمعيت بيشترين آمار فوت را به خود اختصاص دادند، بعد از آن لردگان، کيار و فارسان بيشترين مرگ و مير را داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: ۱۳ درصد مبتلایان به کروناویروس در چهارمحال و بختیاری مربوط به مناطق روستايي و ۸۷ درصد ديگر در مناطق شهري ساکن هستند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۲:۵۰

8 Apr 2020