۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۴۲۳۲
راهیان نور، از خدمت به شهدا تا مقابله با کرونا

وقتی خادمین شهدا، رزمنده میدان مبارزه با کرونا می‌شوند

امسال جوانانی که روزی در راهیان نور روایت‌گر رشادت‌های سربازان ولایت بودند امروز خود در لباس رزمنده باید به میدان می‌آمدند، نه در مقابل دشمن بعثی و متجاوز که به خاکشان دست‌درازی کرده بلکه در مقابل دشمنی که سلامتی مردم را هدف قرار داده‌ است دشمنی به نام کرونا.
وقتی خادمین شهدا، رزمنده میدان مبارزه با کرونا می‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ همه ساله اسفند که به نیمه می‌رسد شور و حال عجیبی در بین خادمین شهدا ایجاد می‌شود، گویا شهدا فرامی‌خوانندشان و این حال و هوا در همه احوالاتشان نمایان می‌شود.
 
همین روزهاست که این جوانان چمدان می‌بندند و به همه می‌گویند ایام نوروز ما در خدمت شهداییم، خداحافظی می‌کنند و عازم دیار عشق می‌شوند، می‌روند تا دوباره در جوار شهدا از رشادت‌های جوانان کم‌سن و سالی بگویند که روزگاری آرزوهای بزرگی در سر داشتند اما مبارزه با تجاوز دشمن و دفاع از ناموس را بر ماندن و رسیدن به آمال خود ترجیح دادند، همان‌هایی که امروز ملت ایران از آن‌ها به‌عنوان مردان بزرگ یاد می‌کند.
 
امسال اما اوضاع متفاوت بود، جوانانی که روزی روایت‌گر رشادت‌های سربازان ولایت بودند امروز خود در لباس رزمنده باید به میدان می‌آمدند، نه در مقابل دشمن بعثی و متجاوز که به خاکشان دست‌درازی کرده بلکه در مقابل دشمنی که سلامتی مردم را هدف قرار داده‌ است و جان مردم را در سکوت کامل می‌گیرید.
 
کرونا که آمد بسیجیانی که روزی در لباس خادمین شهدا خدمت می‌کردند، نوروز 99 را به جای اعزام به مناطق جنگی در شهر و دیار خود ماندند، اما بیکار ننشسته، آستین همت بالا زدند و به نحوی دیگر به میدان آمدند و با درس‌های که در این مدت از شهدا گرفته بودند از جان گذشته و رزمنده‌وار به مقابله با کرونا پرداختند، این جوانان پا به پای کادر درمان برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش کرده و می‌کنند و وظیفه ضدعفونی معابر و سطح شهر را بر عهده گرفتند.
 
خدمت به مردم درسی است که از شهدا آموختم
 
محمودی یکی از خادمین شهدا در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ما هر ساله با حضور در مناطق جنگی افتخار خدمت به شهدا را داشتیم اما امسال اوضاع کمی متفاوت است و کرونا همه برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه کرونا ما را خانه‌نشین نکرد افزود: بچه های جهادی همواره پای کار بوده و هستند و امروز هم که مردم به ما نیاز دارند ما برای دفاع از آنان در مقابل کرونا پا به عرصه گذاشتیم و در این راه هر کاری که از دستمان برآید انجام می‌دهیم، خدمت به مردم درسی است که شهدا به دادند.


 
محمودی با اشاره به اینکه تولید ماسک و ضدعفونی معابر به‌ویژه گلزارهای شهدا ازجمله کارهایی هستند که با همکاری مردم انجام می‌شود، افزود: ما خودمان هم بسیجی هستیم و با استفاده از ظرفیت خادمین شهدا و بسیج درحال انجام این کار می‌باشیم.
 
با تعطیلی راهیان نور ظرفیت خادمین شهدا برای مقابله با کرونا به کار گرفته شد
 
احمدرضا صادقی مسئول خادمین شهدا در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور و ابتلای جمعی از هم‌وطنان به این بیماری اظهار کرد؛ قرارگاه مردمی مدافعان سلامت از 12 اسفند در این استان تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت کارهای میدانی این قرارگاه برعهده بنده است افزود: این قرارگاه از ظرفیت کمیته خادمین شهدا نیز بهره برده و چند گروه جهادی به این طریق پای کار آمده و درحال فعالیت در این زمینه هستند.
 
صادقی ادامه داد: علاوه‌بر گروه‌های جهادی شهرکرد، گروه‌های جهادی لردگان، بروجن و فارسان هم پای کار آمده و هم در بحث تولید ماسک و هم در بحث ضدعفونی درحال فعالیت هستندو اثرات خوبی در این زمینه قابل مشاهده است.

 

وی اضافه کرد: با تعطیلی راهیان نور این جوانان به سمت مقابله با کرونا آمده و حضور فعال و چشمگیری در این زمینه دارند و فرهنگ شهدایی که به آن‌ها خدمت می‌کردیم سبب شده تا این جوانان به میدان آیند و به مردم خدمت کنند.
 
مسئول خادمین شهدا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور برخی از خادمین شهدا در بیمارستان‌ها و خدمت به بیماران یادآور شد: در این راه خادمین شهدا تنها نبودند و بسیج، کشاورزان، گروه‌های آفرود استان، گروه‌های مجازی اینستاگرامی، بچه‌های هیاتی و همه در کنار هم پای کار آمده و شبکه خادمین شهدا از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کردند.


 
به گزارش جهانبین نیوز؛ راهیان نور تعطیلی‌بردار نیست و اگر امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا این اردوها موقتا تعطیل شدند اما حضور پرورش‌یافتگان مکتب شهدا در میدان نشان داد هنوز شهیدان الگوی جوانان مملکت بوده و خادمین شهدا با سرلوحه قرار دادن این بزرگ مردان خدمت به مردم و کشور را اولویت اول می‌دانند، به امید نابودی کامل کرونا و برگزاری مجدد راهیان نور.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۵۲:۱۴

8 Apr 2020