کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به 126 نفر رسید

13 فروردين 1399 ساعت 19:30

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۴ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بيماري که نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۲۶ نفر بوده است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛  دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، در تشریح آمار جدید بيماري کرونا در استان در سيزدهمين روز از فروردين‌ماه سال ۹۹ اظهار داشت: از شيوع کوويد ۱۹ در کشور تا کنون ۶۰۰ بيمار با علائم باليني مشكوك به كرونا در بيمارستان‌هاي استان بستري شده اند.

وی تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۸۰ نفر اعلام کرد.

 شیرانی افزود: هم اکنون ۸۰ بیمار در بیمارستان های استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۴ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بيماري که نتايج آزمايش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۲۶ نفر بوده است.

 شیرانی گفت: متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته با فوت یکی ديگر از مبتلايان به کرونا مجموع فوتي‌هاي ناشي از ابتلا به اين بيماري در استان به ۱۷ نفر رسيد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طی روزهاي گذشته آمار مبتلايان جديد به طور متوسط ۶ تا ۸ مورد بوده است افزود: اکنون براي قضاوت اينکه کاهش تعداد موارد جديد طي ۲۴ ساعت گذشته معرف آغاز شيب نزولي شيوع بيماري است، زود است.

 شیرانی ادامه داد: در صورت تداوم کاهش موارد جدید ابتلا طی روزهای آينده مي توان اميدوار بود که وارد شيب نزولي شيوع اين بيماري نوپديد شده باشيم.

وی در پاسخ سوال احتمالی بالا بودن آمار فوتی ها با توجه به اینکه میزان مرگ و مير اين بيماري ۲ تا ۴ درصد اعلام شده است اظهار داشت: آمار ۲تا ۴ درصد از بين کل مبتلايان بوده در حالي که در کشور و استان آزمايشات تشخيص قطعي براي افراد داراي علايم باليني ضعيف و مراجعين سرپايي انجام نمي شود و پيش بيني جمعيت مبتلايان کرونا كه داراي علايم خفيف و نيازمند به مراجعه به مراكز درماني نداشته اند ۴ تا ۵ برابر افراد داراي علايم باليني شديد و بستري است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی استراتژی هاي مختلف براي پيشگيري و کنترل کوويد ۱۹ داشتند و يکي از اصول دانشگاه علوم پزشكي استان با توجه به محدوديت در تعداد كيت هاي تشخيصي غربالگري و بيماريابي به موقع بود كه در اين زمينه جز استان هاي پيش تاز در ايجاد مراكز بهداشتي براي مقابله با اين بيماري نوپديد بوده است و سعي نموده است تا از تردد افراد به بيمارستان ها و انتشار بيماري پيشگيري نمايد.

شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان هايي بود که علي رغم شيوع بالا در استان هاي همجوار به خوبي شرايط را مديريت و کنترل خوبي بر ميزان شيوع بيماري و حجم مراجعات بيمارستاني داشته است.

وی گفت: این استان به سراغ بیماران و افراد مشکوک به بیماري رفته و اجازه انتشار بيماري را نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه ضمن تقدیر از کادر درمانی و با اشاره به مسئولیت پذيري بالا ، صبوري و تلاش هاي مجدانه اين عزيزان افزود: کادر درماني استان بر اساس آخرين پروتکل ها و استانداردهاي تعريف شده به بيماران خدمات ارائه مي نمايند که يكي از علل آن عدم تراكم بالاي بيماران در بيمارستان ها و مديريت حجم مراجعات بوده است.

دکتر شیرانی خاطر نشان کرد: بیشتر مرگ و میرها مربوط به افراد مسن با بیماري زمينه اي شديد بوده و در افراد جوان عوارض بيماري و مرگ و مير کمتر بوده است.

دکتر شیرانی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت های مردمي و همکاري مسئولين و توصيه مردم به رعايت نکات بهداشتي و خودداري از مسافرت و تردد خارج از منزل اظهار اميدواري کرد: اين روند ادامه پيدا كند.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 44200

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44200/شمار-مبتلایان-کرونا-چهارمحال-بختیاری-126-نفر-رسید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir