۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۴۱۸۸
ياداشت/

"جهش توليد" سال خودنمايي و عزم ملي در توليد داخلي

آيا مسئولين شهرستان لردگان مي دانند سال "جهش توليد" يعني سال برداشت محصول از سال ها افتتاح شهرک صنعتي لردگان!؟
"جهش توليد" سال خودنمايي و عزم ملي در توليد داخلي
به گزارش جهانبین نیوز؛ انتخاب عنوان براي يک سال جديد فلسفه اي به اهميت همان سال دارد، از سال 78 مقام معظم رهبري هر ساله عنواني را با توجه به نياز هاي کشور و مجموع پارامترهاي موجود از جامعه انتخاب مي کنند تا تمام تمرکز کشور بر آن موضوع خاص باشد.
 
نکته جالب اين است که در 22 عنوان انتخاب شده در طي 22 سال اتحاد و انسجام، توسعه اقتصادي، نظم و وحدت سياسي در اولويت کشور بوده است و به خصوص در سال هاي اخير به واسطه تحريم هاي ظالمانه و همه جانبه نظام بين الملل به رهبري آمريکا بر عليه کشور ايران، بيشتر توجه رهبري جمهوري اسلامي ايران بر اقتصاد است، اقتصادي متکي بر داخل نه خارج! .

اقتصاد، نقطه حساس هر کشور بوده که با يک تغيير ساده هم مي تواند موجب تحولات گسترده مثبت و منفي شود به همين جهت است که به دليل تحريم هاي همه جانبه و بي سابقه نظام بين الملل امام خامنه اي (مدظله العالي) با تدبير هر چه بيشتر بر تکيه به توانايي هاي داخلي تاکيد کرده اند به عبارتي در دهه اخير تاکيد بر اقتصاد و نامگذاري سال ها در اين چارچوب يک پيام مشخص براي مسئولين و مردم دارد و آن خودکفايي اقتصادي است.

نام گذاري سال 1399 با عنوان "جهش توليد" تکميل کنند عناوين چهار سال اخير است که از سال ۱۳۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل، سال ۱۳۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتي، توليد - اشتغال، سال ۱۳۹۷ با عنوان حمايت از کالاي ايراني، سال ١٣٩٨ با عنوان رونق توليد آغاز شده بود .

به عبارتي هدف مقام معظم رهبري از سال ۹۵ ابتدا آماده کردن زير ساخت هاي اقتصادي و فرهنگي و سپس نهادينه کردن فرهنگ تکيه بر اقتصاد داخلي در ايران بود و جهش توليد پس از رونق توليد مرحله عملياتي کردن و نتيجه اين هدف گذاري چهار ساله است که قطعا اگر مسئولين همت کنند در سال 1400 حاصل آن نمايان خواهد شد.

حقيقت را بايد بپذيريم نظام بين الملل به رهبري آمريکا، اقتصاد ايران را تحت فشار و هدف سياست هاي خود قرار داده بنابراين با تکيه بر هدف گذاري مقام معظم رهبري در انتخاب عناوين سال ها آن ها را تنها عناوين ويتريني ندانيم بلکه مسئولين اقتصادي کشور اين عناوين را راهنماي خود براي تمرکز بيشتر بر زيرساخت هاي اقتصادي بدانند.

آيا مسئولين شهرک صنعتي شهرستان لردگان مي دانند سال "جهش توليد" يعني سال برداشت محصول از سال ها افتتاح شهرک صنعتي لردگان!؟

آيا ميزان جذب سرمايه خارجي و داخلي شهرستان به حدي بوده که در سال "جهش توليد" محصول توليدي شهرستان را در کشور معرفي کنيم يا شاهد شهرک خالي از صنعت مي باشيم!؟


سال "جهش توليد" در سطح محلي سال خودنمايي و نشان دادن شهرک هاي صنعتي در شهرها و استان هاي کوچک و بزرگ است و در سطح ملي مجموع آمارهاي کل کشور است.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۲۱:۳۷

31 Mar 2020