کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین‌نیوز گزارش می‌دهد/

سهم 43 درصدی بروجن از آمار فوت‌شدگان کرونا در چهارمحال و بختیاری

11 فروردين 1399 ساعت 13:25

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون 14 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند که شهرستان بروجن با ثبت 6 مرگ قطعی، سهم بالای تعداد جان‌باختگان را به خود اختصاص داده است.


به گزارش جهانبین نیوز، از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون 505 بیمار با علائم بالینی مشکوک در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری شده که تا امروز 108 مورد مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.
 
به گفته دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تاکنون 68 بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی استان ترخیص شده و 14 نفر هم جان خود را از دست داده اند.
 
این آمار در بروجن به عنوان دومین شهرستان از چهارمحال و بختیاری با جمعیت فعال افزون بر 130 هزار نفر، تاکنون با شناسایی و بستری 54 مریض بدحال در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) همراه بوده که در نتیجه اقدامات درمانی 41 بیمار مبتلا با بهبودی کامل از این مرکز درمانی مرخص شده‌اند.
 
ثبت 6 مرگ قطعی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن از مجموع 14 مرگ ثبت شده در استان، سهم 43 درصدی از آمار فوت‌شدگان چهارمحال و بختیاری را به این شهرستان اختصاص داده که به رغم ایجاد نگرانی در بین مردم، نیازمند توجه و بررسی است.

جمعی از شهروندان در فضای مجازی علت افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در بروجن را اجرای نامناسب طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی عنوان کرده و برخی دیگر علت را تجهیزات ناکافی در بیمارستان بیان کرده‌اند.



طرح فاصله گذاری اجتماعی در محورهای اصلی و فرعی شهرستان بروجن با شدت در‌حال پیگیری است
 
فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا طرح کنترل تردد و پایش سلامت خودروهای با پلاک خارج از چهارمحال و بختیاری در مبادی ورودی بروجن اجرا شده و با ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی شدت بیشتری یافته است.
 
مسعود ملکی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در 6 محور اصلی و 3 محور فرعی شهرستان بروجن توسط یگان‌هایی از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان اجرایی شده، افزود: ضمن جلوگیری از ورود افراد غیربومی، با صدور قبض جریمه 5 میلیون ریالی با متخلفان برخورد می شود.
 
وی اضافه کرد: اِعمال محدودیت‌های ایجاد شده به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بوده و تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

فوت‌شدگان کرونایی در شهرستان بروجن بیماری زمینه‌ای داشته‌اند
 
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن در کفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: اکثر موارد فوت شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بروجن جز موارد پرخطر با سن بالا بوده که با بیماری های زمینه‌ای از قبیل مشکلات ریوی و قلبی، برونشیت، فشار خون و...  در بیمارستان پذیرش شده‌اند.
 
دکتر زهره شیرانی با بیان اینکه ترس از کرونا و رفتارهای نامناسب اجتماعی نباید منجر به پنهان‌کاری توسط افراد مبتلا و یا دارای علائم مشکوک شود، افزود: مخفی کردن بیماری اولین ضربه را به خود بیمار و سپس به اطرافیان و نزدیکان وارد خواهد کرد.
 
معاون شبکه بهداشت و درمان بروجن اضافه کرد: لازم است شهروندان گرامی با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه، در شناسایی و درمان افراد پرخطر و قطع زنجیره ابتلا به این بیماری ویروسی، یاری‌گر مجموعه بهداشت و درمان کشور باشند.
 
در تأمین تجهیزات حفاظت فردی بیمارستان نیارمند کمک خیّران هستیم

مدیر بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه مشکلی از نظر تجهیزات پزشکی و رسیدگی به مبتلایان کرونا وجود ندارد، گفت: کلیه افراد فوت شده در بیمارستان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 
علیرضا قربانی گفت: 56 تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل در بخش عفونی بیمارستان بروجن جهت بستری و درمان افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا درنظر گرفته شده و کادر پرشکی و پرستاری به صورت شیفت‌بندی شده در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
 
وی ارائه خدمات در بخش کرونا را نیازمند به‌کارگیری وسایل و تجهیزات حفاظت فردی از قبیل گان، دستکش، ماسک، کلاه طبی و... عنوان و گفت: حجم بالای استفاده از این تجهیزات در روزهای اخیر منجر به کاهش موجودی این اقلام در بیمارستان شده و نیازمند کمک خیّران و نوع‌دوستان بروجنی هستیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز، از آغاز شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، تا امروز 19 مورد مبتلای قطعی به این ویروس در شهرستان بروجن شناسایی و ثبت شده و 6 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از این بیماری ویروسی نیازمند حفظ خونسردی، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه به عنوان امن‌ترین مکان می‌باشد.
 
 
گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 44187

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44187/سهم-43-درصدی-بروجن-آمار-فوت-شدگان-کرونا-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir