کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سبز پوشانی که مظهر شجاعت و دلیری هستند/

پاسداران، همچون دژی مستحکم در رسیدن به حق گام بر می دارند

9 فروردين 1399 ساعت 10:59

پاسداران کسانی­ هستند که در حساس­ترین لحظه ­های تاریخ، از میان خلق برمی­خیزند و همچون دژی مستحکم، مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن، گام برمی­دارند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سوم شعبان به نام روز پاسدار برگزیده شده است. روز تحقق پاسداری از اسلام، حقیقت و مکتب الهی، روز تولد بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و یارانش، اسلام و مکتب را زنده کرد؛ مکتبی که نزدیک بود با کجروی های تفاله جاهلیت و برنامه های حساب شده همراه با شعارهای کفرآمیز، کم رنگ شود.

 البته اراده خدای بزرگ بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایتگر را جاوید نگه دارد.

در این دوران سیاه بود که امام حسین علیه السلام ، آن عصاره نبوت و یادگار ولایت، جان خود و عزیزانش را فدای عقیده خویش نمود تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری کند.

پاسدار آرمان بزرگ و مقدسی دارد

پاسدار آرمان بزرگ و مقدسی دارد. این آرمان، حفظ و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله برپا شده و مدعی تحقق آن در جهان امروزی است و البته دامنه این آرمان، تا حکومت عدل جهانی امام عصر(عج) نیز گسترده شده است.

 ایثار و فداکاری برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلام و دستآوردها و اصول آن، آرمانی است که پاسدار با درس آموزی از حماسه حسینی، آن را خواسته اصلی خود قرار داده است.

از این نگاه، پاسدار، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده حفظ این نظام و حکومت اسلامی و فداکاری و جانفشانی در راه آن است.

پاسدران هیچگاه از نوآوری غافل نبودند

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع مقدس و چه در این زمان، از نوآوری نیز غافل نبوده است.

ساخت پل های شناور، بازسازی تسلیحات اسقاطی، طراحی برنامه های جدید و پیچیده در مبارزه با دشمن در دوران دفاع مقدس و به دست آوردن دانش نظامی پیشرفته، ساخت تسلیحات نظامی دفاعی کم نظیر در جهان، از جمله نوآوری های سپاه پاسداران است.

این پیشرفت ها حاصل تلاش پاسداران نخبه است و باید پرورش نخبگان و حمایت از آنان در این نهاد مقدس ادامه یابد.

می توان نمونه هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت. پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. افرادی که با روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند.

چنانچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می فرمایند:
... من اصرار دارم كه شما عزیزان پاسدار در هر جا هستید، روح و حقیقت پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار بدهید. در ایجاد سپاه پاسداران، فقط این نبود كه نظام می خواهد از نو یك نیروی مسلح درست كند - مسئله تنها به این جا ختم نمی شد - مسئله از این هم بالاتر بود؛ مسئله این بود كه در یك تشكیلات نظامی كه به وسیله انقلاب به وجود می آمد، فكر و عقیده و ایمان - یعنی عامل معنوی قدرت - در تمام اجزا رعایت و لحاظ بشود؛ و تا آن جا كه ممكن بود، این كار شد...

«جهاد ریشه‌ای» از جمله تأکیدات ایشان در گام دوم انقلاب است، مقدم‌ترین امر برای تحقق این جهاد پاسداران هستند، پاسداران در همه حال وظیفه خود می‌دانند فرمایشات ایشان را در جامعه نهادینه کنند.

سپاهیان بر اساس تعهدات خود پای اسلام، قرآن و انقلاب محکم ایستاده‌اند، خباثت و دشمنی آنان نه تنها ما را قدمی به عقب نمی‌راند بلکه ما را در تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام نه فقط در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان مصمم‌تر می‌کند. خوشبختانه امروز سپاه در همه صحنه‌ها همچون مقابله با تروریست، دفاع از وطن و حرم حضور جدی و مؤثر دارد؛ این حرف‌های دشمنان هیچ ترتیب اثری در اراده پاسداران ندارد و ملت ایران نیز شاهد فداکاری و اخلاص پاسداران هستند.

پاسدران با اقتدا به امام حسین (ع) مثالی گویا برای کلام امام علی (ع) هستند

پاسداران با اقتدا به سید الشهداء، بزرگ پاسدار اسلام و قرآن، نمونه و مثالی گویا و عینی برای کلام نورانی امیر بیان حضرت علی علیه السلام هستند که در نامه پنجاه و سوم نهج البلاغه، خطاب به سردار شجاع خویش، مالک اشترنخعی می نویسد: «لشکریان، به فرمان خدا دژ مردم، زینت زمامداران و عزت دین در راه های امنیت هستند. حفظ ملت فقط در سایه لشکریان است».
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 44174

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44174/پاسداران-همچون-دژی-مستحکم-رسیدن-حق-گام-می

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir