کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع چهارمحال و بختیاری/مرتعداران تا پایان فروردین برای معرفی قرقبان فرصت دارند

3 فروردين 1399 ساعت 13:43

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کنترل کوچ بهاره عشایر و ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع این استان خبر داد.


فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از کنترل کوچ بهاره عشایر و ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه چرای زودهنگام دام از مهمترین عوامل تخریب مراتع استان چهارمحال و بختیاری است افزود: این اقدام با توجه به پیش‌بینی وضعیت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در مسیر ایل‌راه های استان صورت گرفته است.

مردانی زمان ورود دام به مراتع این استان را از ۲۵ اردیبهشت ٩٩ عنوان و خاطرنشان کرد: زمان خروج ٣٠ شهریور ۹۹ در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برابر با مواد ۴۴ و ۴۴ مکرر قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و تبصره دو ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ورود پیش از موعد مقرر (٢۵ اردیبهشت ٩٩) و بدون پروانه چرا یا مازاد بر ظرفیت پروانه چرا به مراتع جرم محسوب گردیده و توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های نیروی انتظامی و ایست و بازرسی‌های اکیپ‌های کنترل دام مستقر در گلوگاه‌های استان، برابر با مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد و از طریق مراجع قضایی و انتظامی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مرتعداران موظفند برای حفاظت از مراتع تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه جاری نسبت به تعیین و معرفی یک نفر قرقبان به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها اقدام نمایند.

مردانی در پایان گفت: تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 44135

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44135/ممانعت-ورود-زودهنگام-دام-مراتع-چهارمحال-بختیاری-مرتعداران-پایان-فروردین-معرفی-قرقبان-فرصت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir