۰
plusresetminus
ایران بیش از آنچه فکرش را بکنیم ظرفیت پیشرفت و جهش در اقتصاد و تولید را دارد اما لازمه این جهش تسهیل مسیر تولید است و این محقق نمی‌شود مگر با همت و تلاش مسئولان امر.
تحقق شعار سال نیازمند حذف کاغذ‌بازی‌ها در سال 99/ تولیدات در بحران کرونا ثابت کرد تحقق "جهش تولید" دور از انتظار نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ بنابر اعلام رهبر معظم انقلاب سال 99 به‌عنوان سال "جهش تولید" نام‌گذاری شد و این نشان از آن دارد که باید در سال پیش‌ رو به دنبال پیشرفت‌های چشمگیر در تولید و رونق در اقتصاد بوده، به این ترتیب بنابر فرموده مقام معظم رهبری شاهد تحولی عظیم در زندگی مردم باشیم.
 
کرونا اگرچه زندگی مردم جهان و به دنبال آن مردم ایران را با مشکلات بسیاری مواجه کرد و جان بسیاری از مردم را گرفت، اما یک چیز را به خوبی ثابت کرد و آن اینکه، کشور ایران با وجود تحریم‌ها می‌تواند چرخ تولید خود را حتی در شرایط بحرانی هم به کار بیندازد.
 
کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که با ورود کرونا به کشور شروع به ساخت ماسک و دستکش مورد نیاز مردم کردند و تولید روزانه هزاران لیتر محلول ضدعفونی‌کننده همه نشان می‌دهد ایران نیازی به خارج ندارد و برای جهش در تولید فقط لازم است به پتانسیل‌های داخلی توجه و به توانمندی جوانان تکیه شود.
 
این درحالی است که با شیوع این بیماری در جهان، بسیاری از کشورها با چالش کمبود کیت‌های تشخیصی بیماری، ماسک، تجهیزات حفاظت شخصی، محلول‌های ضدعفونی و حتی دستمال کاغذی شدند و تولید این اقلام در یک حرکت جهادی در ایران بسیاری از کشورهای خارجی را نیز متعجب ساخت، این‌ها همه بیانگر آن است که جهش تولید در سال 99 آنقدرها هم دور از انتظار نخواهد بود.
 
ناگفته نماند رونق تولیدی که این روزها شاهد آنیم زمانی حاصل شد که همه کاغذبازی‌ها و بروکراسی‌های اداری غیرضرور در سایه کرونا رخت بربست تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی خط تولید خود را تغییر دهند.
 
دیگر نیازی نبود یک کارگاه برای تغییر خط تولید خود به دنبال مجوز باشد بلکه با بحرانی شدن اوضاع و باتوجه به ظرفیت کارگاه خود اقدام به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم کرده و نتیجه آن می‌شود که در ایران شاهد انتشار صحنه‌هایی از قفسه‌های خالی در فروشگاه‌ها یا زد و خورد مردم برای خرید مایحتاج خود نیستیم.
 
همانطور که می‌بینیم ایران بیش از آنچه فکرش را بکنیم ظرفیت پیشرفت و جهش در اقتصاد و تولید را دارد اما لازمه این جهش تسهیل مسیر تولید است و این محقق نمی‌شود مگر با همت و تلاش مسئولان امر.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۲۱:۴۵

21 Mar 2020