۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۴۴۱۲۳

پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری به مناسبت آغاز سال 1399

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم«علیه‌السلام» و تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و مبعث پیامبر اکرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی با اشاره به شرایط حساس امروز کشور توصیه های و تذکراتی را بیان کردند.
پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان  چهارمحال وبختیاری به مناسبت آغاز سال 1399
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم«علیه‌السلام» و تبریک به مناسبت آغاز سال جدید و مبعث پیامبر اکرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی با اشاره به شرایط حساس امروز کشور توصیه های و تذکراتی را بیان کردند.

متن کامل پیام نماینده ولی فقیه در استان به شرح زیر است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
 
در ماه عزیز و شریف رجب هستیم و در آستانه ماه پربرکت شعبان. در روزهای پایانی ماه شریف رجب، آغاز سال شمسی سال 1399 را با آن مواجه هستیم که باید در این مقطع که در آغاز سال شمسی هستیم یک نگاه بسیار گذار و مختصر به سالی که گذشت و بعد شرایطی که امروز در آن هستیم داشته باشیم و ان‌شاءالله با نگاه به گذشته و شرایط حاضر بتواند ما را در وظائفمان و آنچه که ان‌شاءالله در آینده در پیش داریم مشحون از توفیق نماید و موفق بشویم ان‌شاءالله سالی پربرکت را در پیش داشته باشیم.
 
سالی که گذشت اولین سال از آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی و آغازین سال‌های گام دوم انقلاب است که پشت سر گذاشتیم. حوادثی که رخ داد علیرغم إراده دشمن که واقعاً باید خداوند را شکر کنیم که علیرغم إراده دشمن این سال به استحکام پایه‌های انقلاب نَه استحکام که باید گفت یک روی آوری مجدد و تمام‌عیار مردمی به ذات انقلاب اسلامی صورت گرفت.
 
مهم‌ترین ضایعه تأسف‌بار را در این سال شاهد بودیم اما همراه با دستاورد مردمی بود، دستاوردی برابر با چهل سالِ انقلاب اسلامی این سال و این حادثه در برداشت. مردی را که انقلاب پرورش داده بود و به قامت انقلاب اسلامی در برابر همه استکبار ایستاده بود و به حق مردی جهانی و جهان‌ساز در درون انقلاب اسلامی شده بود این مرد بزرگ با یک اشتباه محاسباتی دشمن در خون خودش غلتید و به ملکوت پیوست
 
حاج قاسم سلیمانی به‌ظاهر از انقلاب گرفته شد اما درحقیقت او با شهادتش به جهانی بودن و جهانی‌شدن انقلاب و ماندگاری انقلاب اسلامی مهر ابدیت و مهر ثبات زد و درپی آن دهه فجری را متفاوت شاهد بودیم، 22 بهمن مثال‌زدنی همراه با رویش و رویش‌های متفاوت را شاهد بودیم؛ انتخاباتی با خروجی کاملاً متفاوت را شاهد بودیم.
 
در کنار این شهادت و این عظمت‌آفرینی که صورت گرفت تلخی‌هایی را هم متأسفانه به نظاره نشستیم اما هر یک از این تلخی‌ها عبرت‌ها و درس‌ها و تجربه‌هایی است که برای آینده انقلاب می‌تواند مؤثر باشد.
 
نوروز اولاً در ماه رجب است که ماهی است برای نزول رحمت و برکت الهی و ماهی است که طبعاً بسیار می‌تواند برای آینده سال‌مان مؤثر باشد. اولین روز از این سال قرین با سالروز شهادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر«علیه‌السلام» است که حتماً توسل و انابه به ذیل عنایت آن امام مظلوم و مسجون و آن مشعل نورانی هدایت و برکت می‌تواند به برکات و خوش‌یمنی سال 1399 ان‌شاءالله بیفزاید.
 
روز سوم سال هم عید بزرگ مبعث است که به عید نوروز معنا و مفهوم آسمانی می‌بخشد، درهم آمیختگی دو عید مذهبی و ملی فرهنگ حاکم بر ملّت ما را بیش از پیش به فرهنگ وحی و فرهنگ «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ» متجلّی نموده است و دل‌ها را آسمانی می‌کند. شهادت حضرت موسی بن جعفر«علیه‌السلام» را تسلیت عرض می‌کنم که امروز است و اعیاد مبعث و نوروز را تبریک می‌گویم.
 
این ایام، نوروزی کاملاً متفاوت را در مرئا و منظر خود داریم، شاید قرنی یا قرن‌هایی باشد که چنین بلیه‌ای را بشر شاهد باشد البته هرچند با تغییر مواجه‌های انسانی و تغییر بلیه‌ها و نوع جنگ‌ها و رودررویی‌ها چه‌بسا آینده بشریت شاهد ابتلائات از این دست بیشتر باشد که در برابر کید و مکر دشمن باید همیشه آماده بود؛ در هر صورت ستم و ظلم استکباری انسان‌ها و شقاوت و بی‌رحمی دشمنان بشریت و درعین‌حال از مرزهای وحی عدول کردن و طغیان و عصیان آحاد بشری بر یکدیگر سرانجامی جزء این ندارد که شرایط سخت امروزی را ما شاهد باشیم اما «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا»، هر جهادی درپی آن رفاه خواهد بود، این سختی‌ها و این شرایط به زودی می‌گذرد و ان‌شاءالله کارها و سفرها و حالت عادی زندگی ان‌شاءالله به زودی آغاز می‌شود
 
امروز باید تحمل کرد، باید با متولیان سلامت همراهی کرد، باید درون خانه را به کانون ایمان و رشد و سلامت و کانون نشاط تبدیل کرد، باید از هرگونه ارتباط و دید و بازدید و امثال آن‌که عوارض ناخوشایندی دارد پرهیز کرد. اسلام عزیز مکتب سلامت است، اسلام مکتب سلامت است و هر آنچه سلامت آفرین است را در اولویت سبک زندگی دینی قرار می‌دهد، اضافه بر آن‌که امروز دنیا هم شاهد است و به نظاره نشسته است که ببیند ما با این بلیه فراگیر چه می‌کنیم، دنیا می‌خواهد ببیند انقلاب اسلامی با این بلیه چگونه برخورد می‌کند و آن را ما چگونه مدیریت می‌کنیم، نوع مدیریت ما با این ویروس منحوس جهانی ظرفیت انقلاب اسلامی و انقلابیون را به جهانیان نشان می‌دهد که این نکته مهمی است، ما امروز با مدیریت خوبمان می‌توانیم انقلاب‌مان را استحکام ببخشیم.
 
تا امروز کادر سلامت این کشور به خوبی انصافاً خوش درخشیده‌اند، اطباء و پرستاران و دیگر خادمین عرصه سلامت افتخار آفریده‌اند، دست‌بوس این عزیزان و سربازان و سرداران سلامت آفرین هستیم. گروه‌های جهادی و مردمی و انقلابیون مؤمن همه و همه به صحنه آمده و به یاری کادر سلامت شتافته‌اند و حقاً ظرفیت به‌هم‌پیوسته و عظیمی را ایجاد کرده‌اند و به نمایش گذاشته‌اند. ممکن است قلیلی هم باشند که حساسیت و اهمیت شرایط موجود را هنوز درک نکرده باشند و با نوعی رفتارهای ناهمخوان سلامت دیگران را به خطر اندازند که اینان هم باید به خود آیند و همانند دیگران هم نقش جهادی بیافرینند و هم در تحمل سختی‌ها و در خانه ماندن و امثال آن یاریگر کشور باشند.
 
زیبایی دیگری که ما در این عرصه شاهد بودیم و واقعاً بالنده است گذشت و ایثار و خدمت‌رسانی به یکدیگر بود که اوج نوع‌دوستی را به نمایش گذاشت؛ سبدهای گوناگون غذایی، بخشش‌های اجاره‌ای، مساعدت‌های بانکی و انواع کمک‌های مالی که توسط متمکنین به همنوعان و نیازمندان صورت گرفت همه و همه ناشی از پرورش یافتن در مکتب اسلام عزیز است و انقلاب اسلامی آن‌ها را به اوج رساند.
 
آینده‌ی ما و آینده انقلاب اسلامی که ان‌شاءالله باید به ظهور عدل کامل بینجامد و انسان کامل را بر کرسی حاکمیت بنشاند و باید ولایت محض الهی بر انسانیت ان‌شاءالله حاکم شود در سایه همین ارزش‌های انسانی تحقق می‌یابد، در سایه همین جهاد، جهاد همه‌جانبه، در سایه همین همراهی‌ها و همگرایی‌ها و در سایه همین تبعیت از ولایت و در سایه همین ایمان و تلاش و در سایه همین بصیرت و دشمن شناسی و در سایه همین صف واحد شکل دادن در برابر دشمن محقق می‌شود، در سایه همین اتکاء درونی و قطع امید از بیگانه، در سایه همین خلاقیت‌ها و ابتکارات و نوآوری‌ها و در سایه همین جوان‌گرایی و روحیه انقلابی و در سایه همین روحیه ایثار و شهادت و جهاد فی سبیل الله هست که مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع می‌شود و رونق تولید و رونق اشتغال و کسب‌وکار و درآمد را ان‌شاءالله درپی دارد. اقتصاد قوی، کشور قوی، ملّت قوی در سایه أمور فوق ان‌شاءالله شکل خواهد گرفت و گام دوم با شتاب به مراتب بیشتر از گام اول را ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود.
 
بنده توصیه‌هایی نسبت به این روزها دارم که ان‌شاءالله در «پیام جمعه» که امروز منتشر می‌شود عرض خواهم کرد. این روزها نماز جمعه هم به جهت ضرورت حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود اما پیام‌های جمعه که هفته گذشته هم منتشر شد نباید تعطیل شود، توصیه‌های روز را ان‌شاءالله آنجا عرض خواهم کرد.
 
سالی پر از موفقیت و عافیت برای همه هم‌وطنان و هم استانی‌های خوبم از خدای بزرگ مسألت دارم و همگی را توصیه می‌کنم به وحدت، همدلی، همراهی؛ سال گذشته من در پیام نوروزی عرض کردم که استان در سایه وحدت و همدلی پیش می‌رود.
 
کسانی که موفق شدند به مجلس آینده راه پیدا کنند خودشان را و وحدتشان و انسجامشان را کاملاً به کار بگیرند و مهیا بشوند که ان‌شاءالله به استان در سایه ارزش‌های انقلاب اسلامی خدمت کنند و مردم خوبمان و مسئولین و همه در کنار یکدیگر استان را ارتقاء ببخشند و ان‌شاءالله شعار سال هم از سوی مقام والای رهبری هر چه انتخاب شد و نامیده شد همگی نصب العین قرار می‌دهیم و آن را عملی خواهیم کرد.
 
والسّلام علیکم و رحمة ‌الله و برکاته

انتهای پیام /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۷:۲۹:۵۲

20 Mar 2020