۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۴۱۱۵
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری:

استقرار 22 پایگاه غربالگری کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

سید احمد مرتضوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 22 پایگاه غربالگری کرونا ویروس در ورودی های اصلی و فرعی در چهارمحال و بختیاری استقرار یافته اند.
استقرار 22 پایگاه غربالگری کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید احمد مرتضوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  در حال حاضر 21 پایگاه امداد و نجات در سطح استان چهارمحال و بختیاری داریم که 24 ساعته در حال فعالیت هستند. .

وی با اشاره به اینکه امدادگران آموزش های لازم را دیده اند تصریح کرد: امدادگران ما آمادگی کامل در برابر هرگونه حوادث را دارند.

تجهیز 600 امدادگر به تجهیزات امدادی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان  با اذعان بر اینکه هلال احمر این استان اقلام های امدادی دپو شده دارند عنوان کرد: ما تا کنون توانسته ایم 600 امدادگر در این استان  را به تجهیزات امدادی مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شبکه سامانه مرکز عملیات کنترل از ابتدای سال جاری تا امروز 962 حادثه ثبت شده است اظهار کرد: حوادث شامل آتش سوزی، برف، کولاک، جاده، سیلاب و ... بوده است.

مرتضوی افزود: مجموع کل حادثه دیدگان بیش از 105 هزار مورد بوده  و نجات یافتگان در حوادث نیز 572 مورد بوده است.

وی با تاکید بر فعالیت های آموزشی گفت: تا کنون تفاهم نامه های خوبی در راستای بحث آموزش بسته شده است .

مرتضوی به بحران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: پرستاران و دکتران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید اصول بهداشتی را را رعایت کنیم اظهار کرد: جمعیت هلال احمر این استان کمیته ای را در راستای مبارزه با کرونا تشکیل داده است که این کمیته در سراسر کشور نیز تشکیل شده است.

مرتضوی ادامه داد: در این کمیته به پرسنل آموزش های لازم داده می شود و به آن ها پیامک ارسال شده و دستورالعمل ها ابلاغ می شود .

وی به طرح غربالگری در ورودی های اصلی و فرعی در استان نیز اشاره کرد و گفت: 22 پایگاه با همکاری بسیج جامع پزشکی ، پلیس و ... برقرار شده است که در این پایگاه ها تب سنجی و توزیع بروشورها میان  مردم صورت میگیرد .

مرتضوی یادآور شد: تا کنون 20 هزار بروشور آموزش مقابله با کرونا در بین مردم این استان توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

وی عنوان کرد: تا کنون 54 هزار و 841 مورد تب سنجی در غربالگری های ورودی های شهر ها در این استان انجام شده و کسانی که تب بالایی داشته اند شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه پایگاه ها امداد و نجات در این استان دایر است گفت: با هم دلی و همراهی و تصمیمات ستاد استانی کار پیش می رود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اصول بهداشتی را را رعایت کنند و از ورود به جمع ها خود داری کنند عنوان کرد: افراد باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند تا بتوان به سلامت از این بحران بیرون رفت.

مرتضوی  خاطر نشان کرد: امروز علوم پزشکی نیاز به حمایت جدی همه مسئولان دارد و وظیفه همه ما است که به کمک و یاری این دستگاه بشتابیم.

وی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر در همه شرایط باید آمادگی لازم  جهت امداد رسانی را داشته باشد .
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۲:۴۳

18 Mar 2020