۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۴۰۶۹
پرستاری، از هراس از ابتلا به کرونا تا دوری از خانواده

رشادت‌های فرشتگان سفیدپوش در خط مقدم مبارزه با کرونا، با الگوگیری از حضرت زینب (س)

این روزها همه شاهد حضور پرستاران در صحنه مقابله با کرونا در شرایطی هستیم در حالی‌که آن‌ها هم بیم ابتلای عزیزانشان به این بیماری را دارند، اما دور بودن از خانواده را انتخاب کرده‌اند، خستگی کار و دلتنگی شاید برایشان سخت است اما حضورشان در این صحنه این نکته را می‌رساند که آن‌ها با الگوگیری از بانو زینب (س) در این راه قدم نهاده و به راهشان ادامه می‌دهند.
رشادت‌های فرشتگان سفیدپوش در خط مقدم مبارزه با کرونا، با الگوگیری از حضرت زینب (س)
به گزارش جهانبین نیوز؛ نام حضرت زینب (س) که می‌آید ناخودآگاه نقش ایشان به‌عنوان یک پرستار در ذهن تداعی می‌شود، این بانوی بزرگوار نه‌تنها در نگهداری بیماری نقش داشتند، بلکه از دین حضرت محمد (ص) و نهضت امام حسین (ع) نیز در مجلسی که ریاست آن را قاتل برادرش بر عهده داشت پرستاری کردند.
 
از همین رو پرستاران ما نیز از حضرت زینب (س) درس پرستاری از بیماران و دین، مذهب و انسانیت می‌گیرند و همواره ایشان را به‌عنوان الگویی برای خود قرار می‌دهند.
 
پرستاران خود این راه را که خدمت به بیماران است انتخاب می‌کنند و عشق و محبت دو فاکتور مهم و اساسی برای ورود به این شغل است، خداوند پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) را یک دوره در این شغل قرار داده است همچنین خداوند پرستاران را با حضرت ابراهیم (ع) مبعوث خواهد کرد و آن را به‌عنوان پاداش این فرشتگان سفیدپوش قرار داده است.

شب زنده‌داری، از خودگذشتگی، صبر و بردباری و... همه از ویژگی‌های بارز پرستاران است که با وجود همه سختی‌هایی که با آن مواجه هستند اما همواره با روی خوش با بیماران برخورد کرده و با ماندن در کنارشان و کمک به آن‌ها در رنج بیماران سهیم می‌شوند.

امروز 15 رجب و مصادف با وفات حضرت زینب (س) می‌باشد که این روز هم‌زمان شده است با تلاش خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا، سفیدپوشانی که با از خودگذشتی و جان برکف به میدان آمده و همانند حضرت زینب (س) با صبوری و بردباری مراقبت از بیماران را مثل قبل و حتی بیش از پیش انجام می‌دهند.
 
این فداکاری پرستاران تا آنجا پیش رفت که یکی از آن‌ها جشن عروسی خود را به تاخیر انداخته و با وجود اینکه در مرخصی به سر می‌برد به کار بازگشت و خدمت به بیماران را اولویت اول کار خود قرار داد در همین راستا رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود به این فداکاری اشاره داشتند.
 
این روزها و در این شرایط کم نیستند اقدامات اینچنینی از سوی پرستاران که همه نشان‌دهنده تعهد آن‌ها به کارشان می‌باشد، این درحالی است که پرستاران هم بیم ابتلای عزیزانشان به کرونا را دارند، اما برای مراقبت از آن‌ها دور بودن از خانواده را انتخاب کرده‌اند، خستگی کار و دلتنگی شاید برایشان سخت است اما حضورشان در این صحنه این نکته را می‌رساند که آن‌ها با الگوگیری از بانو زینب (س) در این راه قدم نهاده و به راهشان را ادامه می‌دهند.
 
انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۶:۱۹

10 Mar 2020