۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۴۰۶۶
از مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری:

ترخیص بیش از 100 نفر از بهبود یافتگان مشکوک به ابتلا کرونا ویروس

دکتر مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ترخيص بيش از يکصد نفر از بهبود يافتگان مشکوك به ابتلا كرونا ويروس از مراكز درماني استان خبر داد.
ترخیص بیش از 100 نفر از بهبود یافتگان مشکوک به ابتلا کرونا ویروس
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  اظهار کرد : از زمان شیوع بیماري در کشور تا کنون بيش از ۱۷۰ بيمار مشکوک در مراكز درماني استان بستري شده است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

وی اضافه کرد: سه مورد فوتی بیماران مشکوک به کرونا در استان رخ داده است، که با
وصول آزمایشات یكي از آنها قطعي و دو مورد ديگر در حال بررسي است.

وی اظهار داشت: تا کنون ۲۱ مورد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است.

 شیرانی با بیان اینکه، اوج بیماري و همه گيري کرونا در روزهاي پاياني اسفندماه جاري و روز هاي ابتدايي فروردين ماه ۹۹ مي باشد افزود: شکستن زنجيره انتقال کروناويروس بستگي به رفتار افراد براي رعايت بهداشت فردي، خودداري از شركت در تجمع ها و تردد هاي غير ضروري است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تنها با رعایت نکات بهداشتی می توان از رشد تصاعدي و انفجاري کروناويروس پيشگيري و از تکميل شدن يكباره ظرفيت هاي مراكز بهداشتي و درماني براي مديريت بحران پيشگيري نمود.

وی همچنین متذکر شد، اگر چه نو شدن طبیعت به لحاظ روحی و روانی گردش در طبيعت را مي طلبد اما مي تواند به قيمت از دست دادن سلامت افراد تمام شود.

 شیرانی گفت: خوشبختانه مردم نکات بهداشتی و پرهیز از دست دادن و روبوسی را بخوبي رعايت مي نمايند، اما همچنان تنها راه مقابله و غلبه بر کرونا ويروس رعايت بهداشت فردي، شست و شوي مکرر و صحيح دست ها و پرهيز از تردد و مسافرت هاي غير ضروري، رعايت فاصله يک تا دومتري با افراد داراي علايم سرماخوردگي و شبه آنفولانزا، رعايت خود مراقبتي و نزدن دست كثيف و غير استريل به چشم ها، دهان و بيني است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۶:۳۹

10 Mar 2020