۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۴۰۴۲
مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری :

رویکرد کمیته امداد، ایجاد در آمد با ثبات و توانمندسازی جامعه هدف است

علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: وظیفه ما در نهاد انقلابی و ولایی کمیته امداد، فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق توانمندسازی برای جامعه این نهاد به ویژه ایجاد درآمد باثبات برای آنان است.
رویکرد کمیته امداد، ایجاد در آمد با ثبات و توانمندسازی جامعه هدف است
علی ملک پور مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: خدمت بی منت به خلق خدا ایمان و اعتقاد به کار آمدی اسلامی،  خلاقیت و نواوری به منظور ارائه و بهبود کمی و کیفی خدمات،  احترام پاسداشت و کرامت انسان،  مسئولیت پذیری،  پاسخگویی و شفافیت،  نظارت پذیری و خود کنترلی نیز جزء ارزش های واقعی کمیته امداد است که در این زمینه پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جلب مشارکت مردمی و اعتماد سازی جزء الزامات کار ما است تصریح کرد:  سعی کرده ایم ابهامی و سوال بی پاسخی در ذهن مردم نماند .

ملک پور با بیان اینکه ، تعامل سازنده با نماینده ولی فیه در استان ، استانداری و معاونین و فرمانداران ، نمایندگان مجلس اردوهای جهادی و دستگاه هایی که به نوعی در اجرایی نقش دارند داشته باشیم گفت: سعی کرده ایم از این فرصت هااستفاده کنیم .



90 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد چهارمحال و بختیاری هستند

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری  گفت : در مجموع کمیته امداد،  40 هزار خانوار تحت پوشش داریم که مستمری بگیرانی هستند که از گذشته تحت پوشش بودند و در حال حاضر نیست جمعیت به 90 هزار نفر رسیده است.

ملک پور با بیان اینکه در حوزه رویکردهای توانمند سازی ،  بیش از 2300 خانواده داریم که بیمه تامین اجتماعی آن ها از طریق کمیته امداد واریز می شود  گفت: این افراد به سن 60 سالگی برسند از تحت حمایت خارج شده و مستمری بگیر تامین اجتماعی می شوند.

وی به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار جزء الزامات کار است که بین 60 تا 70 زن سرپرست خانواده در سال 98 ازدواج مجدد داشته اند .

ملک پور همچنین به سوء تغذیه کودکان تحت پوشش و غیر تحت پوشش  اشاره کرد و بیان داشت: سعی کرده ایم از این فرصت استفاده شود و نزدیک به دو هزار 180 کودک مبتلا به سوء تغذیه داریم که از رشد عقب هستند کارت های خرید در اختیار آن ها قرار گیرد و این کارت ها شارژ می شود.

وی یادآور شد: در حوزه مسائل فرهنگی نزدیک به چهار هزار و 615 نفر دانش آموز تحت پوشش داریم و یک هزار و 34 نفر دانشجو در استان داریم که از همه خدمات کمیته استفاده می کنند .

ملک پور افزود: در حوزه دانشجویی پرداخت شهریه،  کمک هزینه تحصیلی،  اردو ها،  اموزش خانواده و کانون های دائمی ، مبلغ و اجتماع شبانه روزی در سطح استان فعال هستند که  سعی کرده ایم افراد تحت پوشش از این محتوای فرهنگی بی نصیب نشوند.



مسائل فرهنگی هنوز جای کار دارد

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اشکالاتی که در حال حاضر وجود دارد بحث مسائل فرهنگی است که در کلان کشور ما نتوانسه ایم قدم هایی که  رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند برداریم.

ملک پور اظهار کرد: در حوزه مشارکت های مردمی که تقریبا یکی از حوزه های اصلی است که استفاده از ظرفیت های مردمی سال گذشته 50 میلیارد تومان در حوزه کمک های مردمی بوده است.

وی افزود: بیشترین جذب در آمد در حوزه ایتام و اکرام محسنین است .

ملک پوربا اذعان بر اینکه تفاومت یتیم و محسن سرپرست است  عنوان کرد: در مجموع چهار و هزار و 600 فرزند یتیم و محسنین داریم که پدر ندارند که  دو هزار و 100 نفر فرزند یتیم و دو هزار و 500 نفر آن ها  فرزند محسنین است.

وی ادامه داد: محسنین به ظاهر سرپرست دارند اما مشکلات مالی به مراتب از خانواده ایتام بیشتر است .

ملک پور تصریح کرد: در حوزه صدقات کارهای خوبی شکل گرفته است،   در حوزه زکات استان ما  اول کشوری است و در آمدهای خوبی را کسب کرده ایم.

وی افزود:  نزدیک شش میلیارد زکات ما بوده که در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده ایم .

وی خاطر نشان کرد: نزدیک شش میلیارد درآمد زکات ،  در حوزه جشن عاطفه ها رقم خوبی کمک شده است و  در بقیه حوزه ها مثل مراکز نیکوکاری نیز 70 مرکز نیکوکاری فعال داریم با محوریت مساجد و اعضاء هیئت امنا از ائمه جماعات هستند کمک خوبی شده است.

ملک پور عنوان کرد: تا پایان بهمن ماه بیش از 50 میلیارد تومان در آمد مشارکت های ما بوده است قطعا" اسفند درآمد ما بیشتر می شود و بیشترین کمک را در حوزه ایتام و اکرام محسنین بوده است.

وی ادادمه داد:  تا پایان بهمن ماه 23 میلیارد تومان درآمد اکرام و محسنین بوده که مستقیم به حساب خانواده های ایتام واریز می شود.

ملک پور عنوان کرد: امسال حدود 500 مسکن پیش بینی شده که بخشی از آن با مجموعه سپاه استان بوده است که بخشی تحویل خانواده ها شده و بخشی هنوز متاسفانه نیمه تمام است که از محل اعتبارات در حوزه مرکزیت محرومیت زدایی سپاه وجود دارد بتوان از آن استفاده کرد.

اتفاق های خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفته است

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: اشتغال که راهبرد اصلی است کارهای خوبی شکل گرفت در سرفصل روستایی و عشایری رتبه اول را کسب کرده،  52 میلیارد سهم ما بوده تا الان 54 میلیارد جذب کرده ایم که انصافا رویکرد خوبی بوده که به نتیجه خوبی رسیده ایم  و امید است تا پایان اسفند به رقم مورد نظر برسیم .

ملک پور عنوان کرد: اعتبارات امدادی کمیته از طریق صندوق قرض الحسنه تامین می شود و در مجموع 120 میلیارد تومان کل منابع اشتغال ما بوده که 100 میلیارد جذب شده و تا پایان اسفند ما بقی آن جذب می شود .

وی اظهار کرد: بیشترین کارهای اشتغال ما در حوزه کشاورزی،  دامداری،  صنایع دستی و صنایع صنعتی و معدنی است که در طرح های اشتغال خورد و فراگیر است .

ملک پور عنوان کرد: در اموزش های اشتغال این استان جزء رتبه های اول بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  در سال جاری  بیش از 800 جهیزیه   اهدا شده است که  بخشی از منابع امدادی و بخشی از کمک های سپاه استان بوده که عنایت ویزه ای به این قضیه  داشته اند .

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۸:۳۰

9 Mar 2020