۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۰۳۴
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری:

تمام ظرفیت سپاه و بسیج در خدمت رزمندگان جبهه بهداشت و درمان

سردار اکبری، پشتیبانی از خانواده رزمندگان جبهه بهداشت و درمان و کسانی که فداکارانه و جانانه در این جبهه می جنگند را مورد تأکید قرار داد.
تمام ظرفیت سپاه و بسیج در خدمت رزمندگان جبهه بهداشت و درمان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مسئولین سپاه استان چهارمحال و بختیاری با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و مسئولان ستاد مقابله با کرونا در استان دیدار و از زحمات کادر پزشکی و درمانی تقدیر کرد.

وی در این دیدار با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمانی کشور و استان چهارمحال و بختیاری در مقابله با کرونا، تشکر صمیمانه مقام معظم رهبری از جامعه پزشکی را یادآوری کرد و پشتیبانی از خانواده رزمندگان جبهه های مختلف بویژه عرصه بهداشت و درمان و کسانی که فداکارانه و جانانه در این جبهه می جنگند را مورد تأکید قرار داد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: فعالیت هایی که در استان چهارمحال و بختیاری شد، که ما هم شاهد بودیم،الحمدالله وضعیت استان ما وضعیت مطلوبی نسبت به استانهای دیگر است.

وی تأکید کرد: ما باید دقت کنیم و تلاش کنیم که همچنان استان ما در وضعیت مطلوب باقی بماند. روزهای اول ما اعلام کردیم این آمادگی را داریم که پشتیبانی کنیم از عزیزانمان در دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت استان و هرجایی که نیاز باشد. و ظرفیت ها و نیروی انسانی سپاه استفاده کنیم.

سردار اکبری به ظرفیت های قابل توجه و خوب سپاه در زمینه گروه های بسیج جامعه پزشکی، معاونت بهداشت، امداد و درمان سپاه، گروه های جهادی سطح استان، تجهیزات جنگ نوین تیپ آقا قمربنی هاشم علیه السلام در راستای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی و میکروبی و ...، اشاره کرد و گفت: علی رغم اعلام آمادگی برای کمک از روزهای اول، بار دیگر در اینجا حضور پیدا کردیم تا اعلام کنیم آنچه در توان داریم در خدمت شما عزیزان هستیم، هرچند این موضوع یک موضوع بسیار تخصصی و حساس است، هرجایی که شما نیاز دیدید، صلاح دیدید و هرجا که امکان داشت، از نگهبانی درب بیمارستان و نظافت گرفته تا هرجایی که در توان مجموعه سپاه و بسیج باشد ما می توانیم به شما عزیزان کمک کنیم، تا ان شاءالله با همت و تلاش و همدلی بتوانیم از این حادثه و این جنگ واقعی که وجود دارد با سرافرازی بیروی بیاییم، همانطوری که نشان داده ملت ما در دوران گذشته با وحدت و همدلی و با وجود رهبر عظیم الشأن که هدایت کننده همه ماست، بتوانیم با سرافرازی از این تهدیدات بیروی بیاییم و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به برنامه های قرارگاه زیستی و اعلام آمادگی مجموعه های مختلف و همراهی و همکاری خوب مردم اشاره کرد و بیان داشت: ما هم با تجهیز کارگاه های تولید ماسک درصدد رفع بخشی از نیازهای استان و مجموعه نیروهای مسلح استان هستیم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه مجدداً از مجموعه کادرپزشکی و درمانی و بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و تشکر کرد.

شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این دیدار، سپاه و بسیج را موجب دلگرمی و سرافرازی جامعه پزشکی استان دانست و گفت: حقیقتاً جامعه پزشکی در یک آزمون حساس قرار دارد و ما موظف به تأمین سلامت مردم هستیم.

وی افزود: مسئله مهم تر نشان دادن ظرفیت و اقتدار در کشور ماست . دیر یا زود همه کشورها کم و بیش دچار این ویروس خواهند شد و ما باید ظرفیت این کشور را به دنیا نشان دهیم.

شیرانی خاطرنشان کرد: ما در انسانی ترین مسائل مورد تحریم قرار می گیریم و این تجربه در ماه های آینده نشان خواهد داد که این کشور چه ظرفیت و توانمندی هایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: استان ما وضعیت باثبات تر از بسیاری از نقاط کشور دارد و این به دلیل همدلی و حرف شنوی مردم و همکاری بین سازمان ها است.

شیرانی افزود: سپاه در این مسئله پیشتاز بوده و کمک های شایانی به ما کرده و ما مطمئن هستینم همه سازمان ها از جمله سپاه در بحث پشیبانی به ما دلگرمی می دهند.

وی ادامه داد: در این مسئله ابعاد واقعه برای ما مشخص است و اگر کار را درست انجام دهیم عمق آسیب ها کاهش می یابد و در این زمان حساس ما با آغوش باز پذیرای همکاری شما کمافی السابق هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: ما کنار بسیج جامعه پزشکی همیشه در کنار مردم بوده ایم. یکی از افتخارات دانشگاه، وجود بسیج جامعه پزشکی و ارائه خدمت به محرومین جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دیدار با تقدیر از مجاهدت های کادر پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا و درمان بیماران، گفت: وزارت بهداشت بحمدالله تلاش خوبی می کند و مقام معظم رهبری دو مرتبه از کادر پزشکی و خانواده آنان تقدیر کرده است و این یک افتخار برای وزارت بهداشت است.

حسینی صدر، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، 5 صفت لازم برای کامل بودن ایمان افراد را برشمرد و گفت: توکل به خدا اولین صفت است، که مشکلات هرچه سنگین و بزرگ باشد، توکل به خدا نیروی مضاعف به انسان می دهد.

وی افزود: تسلیم در برابر خداوند دومین صفت است که هرچه خدا برای انسان پیش بیاورد، انسان نباید جزع و فزع کند؛ چرا که او هدایت گر جامعه بشری است. ممکن است چیزی را ما متنفر باشیم، اما برکاتی برای کشور داشته و خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: صبر در بلا سومین صفت برای کامل بودن ایمان است که ریشه صبر هم از ازکان ایمان است. جامعه پزشکی ما در این مقطع نشان دادند که صبور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر، راضی بودن به رضایت الهی و احترام به مردم را از دیگر صفات لازم برای کامل بودن ایمان از منظر روایت پیامبر اسلام دانست و گفت: امروز جامعه پزشکی ما در بیمارستان ها با ایثار و فداکاری به بیماران خدمت می کنند که جای تقدیر و تحسین دارد.

وی به تدابیر اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام اظهار کرد: ما نکته هایی را نباید فراموش کنیم و آن توسل است. می شود با یک دعا و دل شکستگی بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، به شیوع وبا در عراق و کشته شدن بسیازی از مردم و ماجرای دستور آیت الله میرزای شیرازی به قرائت زیارت عاشورا و سلامت یافتن مردم اشاره داشت و توجه به معنویات و انس با دعا و توسل به اهلبیت علیهم السلام را در مواجهه با وقایع مختلف مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۶:۰۷

5 Mar 2020