۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۴۰۳۳

مبادی ورودی استان کنترل می شود

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از کنترل مبادي ورودي استان خبر داد و گفت: يکي از موارد مهم محدود كردن چرخه ي انتقال ويروس كنترل مبادي ورودي استان است .
مبادی ورودی استان کنترل می شود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: با قرار گرفتن این برنامه در دستور کار ستاد استانی مقابله با کروناويروس، سه فاز کنترل مبادي برنامه ريزي شده است.

به گفته وی، در فاز اول این کنترل، مبادی ورودی با استان همجوار خود را با همکاری هلال احمر، بسيج جامعه پزشکي و تيم هاي بهداشت و درمان که دراين مبادي مستقر شده اند و کار تب سنجي ليزري، آموزش به مردم و راهنمايي مسافريني كه به استان وارد مي شوند اجرا مي نمائيم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اکثریت نقاط کشور وضعیت قرمز دارند به مسافران هشدار های لازم داده مي شود و غربالگري انجام تا چنانچه فردي مبتلا يا مشکوك به بيماري است و خودش اطلاع ندارد به مراكز پيش بيني شده در استان ارجاع داده شود.

وی در ادامه به عزم همگانی برای حذف چرخه ی انتقال و محدود کردن ویروس کرونا اشاره داشت و افزود: با توجه به اينکه وضعيت استان چهارمحال و بختياري از سفيد به قرمز تبديل شده است؛ اقداماتي که بايد مدنظر همگان باشد، حذف چرخه ي انتقال و محدود کردن آن، در محيط ، جامعه و خانه است.

جزایری، برای کنترل چرخه ی ویروس در وهله ي اول به گند زدايي و ضدعفوني سطوح و محيط اشاره داشت.

به گفته وی، در این راستا با همکاری های بین بخشي و با نظارت تيم هاي مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکي هر شب برنامه گند زدايي جداول، معابر محل هاي پر تردد، ايستگاههاي گاز و بنزين مدنظر قرار گرفته و از شب هاي گذشته آغاز شده است و در چهار شهرستان اجرايي و در روزهاي آينده در ساير شهرستان ها، اجرايي مي شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از دیگر راه های پيروز شدن بر کروناويروس به خودمراقبتي و خود قرنطينگي اشاره و افزود: از مردم خواهش مي کنيم به توصيه هاي بهداشت و درمان و اطلاعيه هايي که از طريق ستاد استاني مقابله با کرونا صادرمي شود توجه داشته باشند.

جزایری ادامه داد : در حال حاضر گزارشات استانی مبنی براین است ترافيک در سطح شهر بيشتر شده، لذا از مردم خواهش مي کنيم توصيه ها را جدي بگيرند و در خانه بمانند تا سيکل اين بيماري که پيش بيني مي شود تا ده روز آينده نزول جدي داشته باشد سپري شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۵:۴۹

5 Mar 2020