۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۲۶
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

کرونا ویروس و مدرسه ای که در بروجن تعطیل نیست

در شرایطی که به منظور پیشگیری از گسترش کرونا ویروس (COVID-19) تمامی مدارس و دانشگاه‌های کشور تعطیل شده، دانش آموزان دختر هنرستان کار و دانش بروجن با حضور در مدرسه برای حفظ سلامتی مردم تلاش می کنند.
کرونا ویروس و مدرسه ای که در بروجن تعطیل نیست
به گزارش جهانبین نیوز، بیش از 10 روز از انتشار ویروس کرونا در کشور گذشته و علیرغم مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی، خبرها همچنان حکایت از کمبود این اقلام در بازار دارد.
 
در این میان شرکت داروسازی حنان و واحدهای تولیدی و صنعتی ظریف مصور و ژی تاک بروجن با تولید روزانه ده ها هزار محلول ضدعفونی کننده و ماسک، بخشی از کمبود محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم را تأمین کرده اند.



خیران سلامت بروجنی نیز در اقدامی نوع دوستانه، بیش از 3 هزار ماسک خریداری و به مراکز بهداشتی و درمانی اهدا کردند تا در اختیار کادر پزشکی و پرستاری و افراد در معرض آسیب قرار بگیرد.
 
و این تنها پایان سیل همدلی و مهربانی در بروجن، شهر خیران و نیکوکاران نیست و جمعی از دانش آموزان دختر هنرستان کار و دانش این شهر علیرغم تعطیلی مدارس، در آموزشگاه حضور یافته و اقدام به دوخت ماسک پارچه ای کردند.
 
اقدام انسان دوستانه دانش آموزان بروجنی، دبیران را نیز همراه کرد
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: با پیشنهاد جمعی از دانش آموزان دختر هنرستان کار و دانش دکتر عزیزی، تولید ماسک پارچه ای در کارگاه خیاطی این هنرستان آغاز شد.
 
سیدعیسی علوی با بیان اینکه این اقدام نوع دوستانه همراهی و مشارکت سایر دبیران را نیز به همراه داشته، افزود: روزانه 400 عدد ماسک پارچه ای در کارگاه خیاطی این هنرستان و در شرایط بهداشتی دوخته و پس از بسته بندی تحویل شبکه بهداشت و درمان می شود.



وی با تقدیر از خیران بروجنی در تأمین پارچه مورد نیاز دانش آموزان برای تولید ماسک، اضافه کرد: این اقدام خودجوش و داوطلبانه تا رفع نیازمندی مراکز بهداشتی و مردم همچنان ادامه خواهد داشت.

در شرایط دشوار، به یاد هم بودن ها قیمت بیشتری پیدا می کند

یلمه یکی از دانش آموزان دختر هنرستان کار و دانش دکتر عزیزی بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور از فرصت تعطیلی مدارس استفاده کرده تا با دوخت ماسک پارچه ای در کاهش آلام مردم سهیم شویم.



وی با بیان اینکه در شرایط دشوار به یاد هم بودن ها قیمت بیشتری پیدا می کند، افزود: وجود تجهیزات خیاطی در کارگاه مدرسه و توانمندی هنرآموزان رشته طراحی و دوخت، بهترین فرصت را برای خدمت به مردم فراهم آورده است.   
 
افراد سالم در شرایط معمولی نیازی به استفاده از ماسک ندارند
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه افراد سالم در شرایط معمولی نیازی به استفاده از ماسک ندارند، گفت: هیچ شواهدی در مورد مفید بودن استفاده از ماسک برای محافظت از افراد غیربیمار وجود ندارد.
 
محمدحسن کرمی افزود: افراد سالم تنها در زمان مواجهه با فرد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا (دارای علائم سرفه های خشک، عطسه و تب) نیاز به استفاده از ماسک مناسب دارند.
 
وی با تقدیر از اقدام ارزشمند دانش آموزان و مربیان هنرستان دکتر عزیزی بروجن در تولید ماسک پارچه ای، تأکید کرد: پارچه های کتانی خاصیت آنتی باکتریال و ضدحساسیت داشته و از نظر بهداشتی تضمین شده می باشند.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن همچنین از مشارکت جمعی از خیاطان خانگی در دوخت ماسک پارچه ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تأمین ماسک مورد نیاز برای افراد در معرض خطر، شاهد کاهش ابتلا به این بیماری ویروسی باشیم.



به گزارش جهانبین نیوز، بحران رویدادی است که به صورت طبیعی و یا به وسیله بشر، به طور ناگهانی و یا فزاینده به وجود آمده و سختی و مشقتی را به جامعه انسانی تحمیل می کند.
 
مدیریت بحران و برطرف کردن آن نیازمند اقدامات اضطراری، اساسی و فوق العاده بوده که در این میان نقش توده های مردم در کنار سایر اقدامات مدیریتی و دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
با توجه به شرایط کنونی کشور و ضرورت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، وقت آن رسیده به این باور برسیم که پس از به وجود آمدن بحران وظیفه تک تک آحاد جامعه است که خود را در قبال رفع مشکل ایجاد شده مسئول دانسته و به عنوان یکی از منابع اصلی کمک کننده، مفید واقع شویم.
 

گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۰:۰۵

5 Mar 2020