۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مردم برای مقابله با کروناویروس همچنان در خانه‌هایشان بمانند

دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنان از شهروندان این استان انتظار می‌رود در خانه‌هایشان بمانند و اگر همين‌گونه که تا الان رعايت کردند ادامه دهند اميدواريم با ويروسي خسته‌تر، کم خطرتر و شيوع كمتر مواجه شويم.
مردم برای مقابله با کروناویروس همچنان در خانه‌هایشان بمانند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بسیاری از موارد مشکوک به کروناويروس در چهارمحال و بختياري که در بيمارستان بستري شدند با بهبود علائم باليني مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: جواب آزمایش ۷۰ بیمار مشکوک آماده و ارسال شده و نتیجه آزمايش نزديک به ۵۰ نفر آن‌ها به جز يك نفرمنفي بود.

وی ادامه داد: وزارتخانه در حال تدوین برنامه‌ای است که در زمان پیک بیماري مراقبت‌ها در منزل و درمان‌ها نيز سرپايي انجام شود، چراکه هر چقدر از شيوع کرونا ويروس مي‌گذرد تعداد مبتلايان خفيف بيشتر و موارد گرفتار شديد کمتر مي‌شود.

شیرانی عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری به‌واسطه آنکه دیرتر به بيماري کرونا ويروس مبتلا شديم و همچنين بيمار بدحال در استان وجود ندارد وضعيت اميدبخش است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد براي مواجه با موارد کم، متوسط و زياد مبتلايان به کروناويروس صورت گرفته است، در حال حاضر مركز اصلي براي موارد بدحال در كل استان، بيمارستان هاجر شهركرد است.

 شیرانی خاطرنشان کرد: به‌واسطه افزایش شدید تقاضا کمبود اقلام بهداشتی دور از انتظار نيست، هم‌اکنون درزمينه دستکش و مواد ضدعفوني‌كننده تا حدودي اوضاع بهتر است ولي درخصوص ماسك و وسايل حفاظت شخصي هنوز كمبودهايي وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ذخایر استراتژیک اقلام بهداشتی در چهارمحال و بختياري وجود دارد که بايد با مديريت و صرفه‌جويي مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش بیش از ۷۰ بیمار مشکوک به کرونا جهت آزمایش به تهران ارسال شد که حدود ۵۰ مورد آن آماده شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۷:۲۶

4 Mar 2020