۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۴۰۲۱
هم زمان با هفته منابع طبیعی و آبخیز داری/

دو میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری توزیع می شود

علی محمدی مقدم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته منابع طبیعی حدود دو میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری آماده توزیع است.
دو میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری توزیع می شود
علی محمدی‌مقدم  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری  همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در گفت و گو با جهانبین نیوز گفت: در سال جاری روز درختکاری از ۱۵ اسفندماه به ۱۴ آذر ماه که روز خاک نامگذاری شده بود تغییر یافت.

وی ادامه داد: با گودبرداری و نهال‌کاری در ۱۴ آذرماه سال جاری نهال از بارندگی‌های زمستانی برخوردار و نم و رطوبت ایجاد شده در خاک منجر به زنده ماندن نهال در خاک می‌شود.

محمدی مقدم تشریح کرد: در سال جاری حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی تحت عنوان پارک جنگلی و فضای سبز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به شهرداری شهرکرد واگذار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با همکاری شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گامی در افزایش سرانه فضای سبز استان برداریم.

وی هدف منابع طبیعی و آبخیزداری را ترویج فرهنگ نهال‌کاری با مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری عنوان و اعلام کرد: در هفته منابع طبیعی حدود 2 میلیون اصله نهال آماده توزیع  است.

محمدی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری برای نخستین بار در کشور توانست در زمینه ترویج نهال‌کاری با دعوت از هنرمندان، خوانندگان و شاعران گام بلندی برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بردارد.

انتهای پیام/1029
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۴:۴۰

3 Mar 2020