:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> کرونا و بازار داغ شایعات/ ایجاد ترس و وحشت با نشر اکاذیب در فضای مجازی | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۴۰۱۴
شایعات کرونایی در ایران

کرونا و بازار داغ شایعات/ ایجاد ترس و وحشت با نشر اکاذیب در فضای مجازی

متاسفانه با تبلیغات گسترده‌ای که در خصوص کشندگی کرونا صورت گرفته و آمار نادرستی که از تلفات ناشی از آن داده می‌شود این تصور پیش می‌آید که کرونایی که در ایران وجود دارد با کرونای سایر کشورها متفاوت است.
کرونا و بازار داغ شایعات/ ایجاد ترس و وحشت با نشر اکاذیب در فضای مجازی
به گزارش جهانبین نیوز؛ کرونا ویروس، مهمان ناخوانده‌ای که در ابتدا با ورود به کشور ایران موجی از ترس و هراس را در دل مردم ایجاد کرد.
 
متاسفانه با تبلیغات گسترده‌ای که در خصوص کشندگی این بیماری صورت گرفته و آمار نادرستی که از تلفات ناشی از آن داده می‌شود این تصور پیش می‌آید که کرونایی که در ایران وجود دارد با کرونای سایر کشورها متفاوت است.
 
اگر سری به  اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی یا سایر پیام‌رسان‌ها بزنیم خواهیم دید که به جای آنکه راه‌های مقابله با این ویروس به مردم آموزش داده شود اقدام به انشار شایعاتی شده است که بیش از پیش مردم را می‌ترساند، البته از این نکته نیز نباید غافل شد که یکی از عواملی که باعث شد، قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز برای افزایش مقاومت و ایمنی بدن، بالا رود همین پیام‌های ارسال شده در فضای مجازی است.
 
در این بین تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای و ضدایرانی برای فجیع و بحرانی نشان دادن وضعیت در ایران و ایجاد موج کروناهراسی قابل چشم‌پوشی نیست، شبکه‌هایی که هر بار از مشکلات ایران پلی برای دست‌یابی به اهداف خود ساخته و وضعیت روحی مردم ایران به‌هیچ‌وجه برایشان اهمیت ندارد و با انتشار اخبار خلاف واقع و گلالود کردن آب به دنبال صید ماهی خود هستند، اگر دشمن مردم ایران نیستند پس چه می‌توانند باشند؟
 
این درحالی است که بارها و بارها مسئولان امر، پزشکان و سایر اعضای کادر درمانی بر غیرواقعی بودن اخبار منتشرشده در فضای مجازی تاکید دارند و مردم را به کنترل استرس و نگرانی فرا می‌خوانند چون، استرس و نگرانی خود باعث تسهیل ورود بیماری به بدن می‌شود.
 
مردم چهارمحال و بختیاری نیز علی‌رغم معرفی این استان به‌عنوان استان سفید در بحث کرونا و منفی بودن تست افراد مشکوک، همواره پیگیر اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه هستند که متاسفانه برخی از شایعات باعث نگرانی‌ آن‌ها شده است.
 
ماندن در خانه و رعایت بهداشت، تنها کاری که از دستمان بر می‌آید

مریم علایی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه از وقتی خبر ورود کرونا به کشور را شنیدیم بیش از پیش به رعایت بهداشت پرداختیم و خدا را شکر تا به‌حال موردی از سرماخوردگی یا بیماری‌های مشکوک در فامیل نداشتیم اظهار کرد: وقتی اخبار مربوط به کرونا را می‌خوانم ترسم بیشتر می‌شود و به همین دلیل فقط آمار مبتلایان را پیگیری می‌کنم و به سایر اخبار مربوطه در این زمینه توجهی ندارم.
 
وی با بیان اینکه تنها کاری که فعلا از ما بر‌می‌آید این است که در خانه بمانیم و موارد مربوط به بهداشت فردی را رعایت کنیم افزود: دو فرزندم را از وقتی تعطیل شدند در خانه نگه داشتم و اجازه نمی‌‎دهم به بیرون بروند، خریدهای عید را نیز فعلا انجام ندادم تا ببینم چه می‌شود.
 
علایی ادامه داد: اخبار مربوط به کرونا را از تلویزیون یا کانال‌های معتبر پیگیری می‌کنم چون بیشتر پیام‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود حقیقت ندارد و ترجیح می‌دهم اخبار واقعی را بشنوم و این باعث دلهره و نگرانیم نشود.

غول ساخته شده از کرونا از خود آن ترسناک‌تر است

احسان موسوی یکی دیگر از شهروندان شهرکردی با اشاره به اینکه در ابتدا اخبار بدی درخصوص بیماری کرونا و تلفات ناشی از آن شنیده می‌شد یادآور شد: در روزهای اخیر فضای مجازی به خوبی کنترل شده است و دیگر شاهد انتشار اخبار دروغ نیستیم.
 
وی یادآور شد: این فضا باعث شده بود بیش از آنکه کرونا خطرناک باشد غولی که از آن ساخته شده بود هراس مردم را به دنبال داشته باشد.

پلیس نظارت جدی بر تولیدات فضای مجازی دارد 

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه با ورود کرونا به کشور بازار شایعات در فضای مجازی داغ شده است اظهار کرد: پلیس نظارت جدی بر تولیدات فضای مجازی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: پرسنل پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی مشغول رصد و نظارت دقیق  بر فعالیت‌های فضای مجازی می‌باشند و  با هر کس که با درج اخبار جعلی و کلیپ‌های غیرواقعی و تقطیع شده فضای ذهنی مردم را ملتهب کند قاطعانه برخورد خواهد شد.
 
عسگری از دستگیری دونفر از ناشران اخبار جعلی پیرامون ویروس کرونا در فضای مجازی خبر داد و بیان داشت: دو نفر از ناشران اخبار جعلی و غیرواقعی در مورد ویروس کرونا که باعث ایجاد تشویش  اذهان عمومی شده بودند شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ در این بین نباید از اقدام خوب برخی از کانال‌ها و پیج‌ها  در اطلاع‌رسانی درخصوص ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن غافل شد، بنابراین مردم باید درخصوص منابع خبر حساس باشند و برای آرامش روحی و جسمی خود اخبار را از کانال‌های رسمی و معتبر دریافت کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۰:۴۳

3 Mar 2020