۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۳۹۹۸

دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کروناویروس در چهارمحال و بختیاري فراهم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاري گفت: دارو و تجهيزات پزشکي مورد نياز براي مقابله با کرونا ويروس در اين استان به قدر کافي تامين شده است.
دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کروناویروس در چهارمحال و بختیاري فراهم است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  با بيان اينکه، ماسک مورد نياز بيماران و کادر درماني به اندازه کافي دراختيار مراكز درمان قرار داده مي‌شود افزود: كروناويروس يك بيماري چندوجهي است كه علاوه بر نظام بهداشت و درمان، ساير ارگان ها را درگير كرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اهمیت کووید۱۹ به دلیل نوظهور بودن و رفتار اپيدميولوژيک متغير آن است.

دکتر شیرانی با اشاره به اینکه کروناویروس بیماري با شدت کشندگي پايين و ميزان سرايت بالا است، ادامه داد: در بحث مقابله با اين بيماري زيرساخت‌ها و فضاي فيزيکي سيستم بهداشتي و درماني، پرسنل آموزش ديده به‌لحاظ روحي، رواني و حرفه‌اي و تجهيزات بهداشت فردي همچون ماسك، مواد ضدعفوني‌كننده و... حائز اهميت است.

دکترشیرانی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱.۵ میليون ماسک در کشور توليد مي‌شود و اين ميزان توليد روز به روز در حال افزايش است اظهار داشت: تجهيزات مورد نياز براي مقابله با بيماري کروناويروس در چهارمحال و بختياري ذخيره شده است اما بايد مصرف اين تجهيزات مديريت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون وضعیت استان در بحث کروناویروس مثبت بوده است اما باید خود را براي مديريت هر شرايطي آماده كنيم.

دکترشیرانی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا چهارمحال و بختیاري ديرتر به کروناويروس آلوده شود تا ضمن کاهش شدت بيماري از اثرگذاري ويروس كاسته شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر از ظرفیت همه هیأت‌هاي علمي دانشگاه علوم پزشکي، كارشناسان خبره و باتجربه، پرستاران، پزشكان و... استفاده مي‌شود بنابراين بايد تلاش شود به آن‌هايي كه در خط مقدم مبارزه با كرونا مي‌جنگند روحيه بدهيم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۷:۰۵

1 Mar 2020