۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۳۹۹۴
امام جمعه فارسان

مراقب باشيم! مغلوب جنگ رسانه‌اي دشمن نشويم/ جنگ رسانه‌اي و مجازي دشمن را جدي بگيريم

امام‌جمعه فارسان گفت: مراقب باشيم! مغلوب جنگ رسانه‌اي دشمن نشويم. خطرناک‌ترين رفتار در برابر کرونا، استرس و احساس ناامني است که موجب کاهش مقاومت بدن در برابر هر ويروسي مي‌شود.
مراقب باشيم! مغلوب جنگ رسانه‌اي دشمن نشويم/ جنگ رسانه‌اي و مجازي دشمن را جدي بگيريم
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: جا دارد همين اول خطبه، از مردم شريف و ولايت مدار شهرستان که با شور و شعف در انتخابات شرکت کردند از همه‌کساني که تلاش کردند تا انتخابات در شهرستان به‌آرامي انجام شود، از مسئولين کشوري، استانداري و فرمانداري، دستگاه‌هاي نظارتي نظامي انتظامي، دستگاه‌هاي اجرايي، از همه اين‌ها به‌خصوص از کساني که از اقشار مختلف پاي صندوق‌هاي رأي بودند و در شمارش آرا تلاش طاقت‌فرسا داشتند تشکر کنم.

وي تصريح کرد: کار سختي است. کسي هم اين‌ها را معمولاً نمي‌بيند. بايد از همه آن‌ها تشکر کرد. امانت‌داري اوليه را آن‌ها انجام مي‌دهند که خداي تعالي همه را مأجور کند. عزيزي هم که رأي آورد بداند که مسئوليت سنگيني برايش رقم خورده. گذشته از پاسخ‌گويي به درگاه الهي نسبت به انجام وظايف مُحَوله بايد جوابگوي مُوَکلين خودشان هم يعني همان کساني که اين فرصت را براي آن‌ها فراهم کردند باشند.

وي بيان داشت: پس از پيروزي در انتخابات (۳ اسفند ۹۸) تا افتتاح مجلس يازدهم و پذيرش رسمي مسئوليت (۷ خرداد ۹۹) منتخب مردم، حدود ۱۰۰ روز فرصت دارد تا بامطالعه دقيق درباره وظايف نمايندگي و فرصت‌ها و تهديدهاي منطقه خود با همفکري نمايندگان سابق و کانديداهاي رقيب از تجربيات و ايده‌ها و برنامه‌هاي آنان استفاده کرده و در اين فرصت پاي درد دل مردم حوزه انتخابيه‌اش بنشيند و بدون واسطه دردها را از زبان ايشان بشنود.

وي به 14 اسفندماه اشاره داشت و گفت: تأسيس کميته امداد و آغاز هفته نيکوکاري است. اين هفته و اين روزها فرصت‌هايي است که خداي تعالي به انسان داده و توسط او روح ايمان و نسيم رحمت الهي را در جامعه گسترش داده، براي ريشه‌کن شدن فقر در جامعه و برقراري عدالت اجتماعي. تلاش مردم و مسئولين بايد باهم باشد.

امام‌جمعه فارسان در مورد بيماري کرونا افزود: اول: اُميد، دوم: آگاهي درست، سوم: آرامش بايد باشد کرونا بسيار کم‌خطرتر از ويروس آنفولانزا است. القاء ترس عمومي با بزرگ‌نمايي غيرعادي، التهاب آفريني و شايعه‌سازي دشمن، موجب نوعي اضطراب بين مردم شده است. دشمن جنگ شناختي خود را بر بستر مديريت افکار عمومي پيش مي‌برد.

وي عنوان داشت: دشمن، زماني با خدشه و التهاب در معيشت، امنيت «را هدف قرارداد و اکنون باهدف خدشه در» سلامت به امنيت عمومي و اجتماعي، حمله کرده است. مغلوب جنگ دشمن نشويم. جنگ رسانه‌اي و مجازي را جدي بگيريم. آماري که از سوي سازمان‌هاي بين‌المللي منتشرشده، نشان مي‌دهد که ايران جزء کشورهاي اول منطقه و جهان در مقابله با انواع بيماري‌ها ازجمله بيماري‌هاي واگيردار است.

وي اظهار داشت: درحالي‌که اکثر کشورهاي همسايه خيلي زودتر از ايران درگير کرونا شده‌اند، اکنون يکي پس از ديگري و پس از پنهان‌کاري بسيار لب به اعتراف گشوده‌اند! در حال حاضر خط رسانه‌اي دشمن در صدد آن است منشأ کرونا در منطقه را به‌دروغ به ايران نسبت دهد.

وي تصريح کرد: مراقب باشيم! مغلوب جنگ رسانه‌اي دشمن نشويم. خطرناک‌ترين رفتار در برابر کرونا، استرس و احساس ناامني است که موجب کاهش مقاومت بدن در برابر هر ويروسي مي‌شود. با علم به اينکه موضوع ويروس کرونا يک مسئله بهداشتي و درماني است، اما در حال سياسي شدن است، آن را به سمت موضوعات اجتماعي با گرايش بهداشت و درمان سوق دهيم. مقابله با ويروس کرونا، منحصر در مسائل و مراقبت‌هاي پزشکي نيست! مبارزه با کرونا به روحيه مستحکم و متصل به توکل و توسل نياز دارد.

امام‌جمعه فارسان گفت: جا دارد از عزيزانمان – پزشکان - پرستاران کشور -مجموعه شبکه بهداشت شهرستان اين جهاد گران عرصه بهداشت کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام/1022ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۴:۱۰

28 Feb 2020