۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۹۲
مدیرکل بنیاد‌مسکن استان‌چهارمحال و‌بختیاری:

لزوم کنترل ، نظارت و ایجاد ثبات در قیمت مسکن

مدیرکل بنیاد‌مسکن استان‌چهارمحال و‌بختیاری گفت: لازم است که با نظارت ،کنترل و همچنین حمایت از روند افزایشی قیمت مسکن جلوگیری کرد.
لزوم کنترل ، نظارت و ایجاد ثبات در قیمت مسکن
سهراب رئیسی ، مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با جهانبین نیوز در خصوص  شایعات گرانی مسکن و‌همچنین اجاره بها پس از انتخابات گفت: به طور‌کلی قیمت مسکن به سه عامل قیمت زمین، مصالح و دستمزد مربوط می گردد، با عنایت به اینکه مدت زمان زیادی از انتخابات نگذشته، اما متاسفانه شاهد افزایش قیمت در مصالح و دستمزد بوده ایم که این امر قطعا موجب افزایش قیمت مسکن شده است و چنانچه این سه آیتم کنترل نشود همچنان روند افزایشی مجدد قیمت مسکن را به دنبال دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در استان چهارمحال و‌بختیاری یک پتانسیل فوق‌العاده ای از انباشت درخواست مسکن ‌موجود است، به طوری که در سال گذشته طی مدت سه روز تعداد ۳۶۰۰۰ درخواست ثبت نام‌مسکن و ۴۰۰۰ در طرح اقدام ملی  به ثبت رسید.

رئیسی با اشاره به تاثیرگذاری واگذاری مسکن مهر در افزایش قیمت مسکن خاطرنشان کرد: بدون‌شک طرح مسکن مهر علارقم اینکه طرح موافقی نبود اما تأثیر مثبتی در کاهش تغییر مسکن دارد، به نحوی که در استان چهارمحال و بختیاری طب مدت زمان اجرای این طرح حدود ۳۰۰۰۰ مسکن مهر به مردم تحویل داده شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزایش قیمت اجاره بها و همچنین روند افزایشی مستأجران را در استان اینگونه تشریح‌کرد: به دلیل اینکه پس از اجرای طرح‌مسکن مهر، هیچگونه برنامه مدونی جهت احداث مسکن از سوی دولت ارائه نشد، از طرفی افزایش قیمت مصالح و عدم پرداخت تسهیلات بانکی با قیمت پایین، موجب رکود ساخت و ساز در سال های اخیر گردید، لذا همین امر استان را با مشکل کمبود مسکن و افزایش تقاضا مواجه کرد که خود موجب افزایش مستاجران و افزایش اجاره بها در استان شد.

وی بیان کرد : افزایش و‌کاهش حجم معاملات‌مسکن  با توجه به نوسانات قیمت در بازار مسکن نسبت به سال گذشته طبق نمودار پیوست روند کاهشی را طی کرده است.

رئیسی در خصوص مهیا شدن ثبات قیمت‌مسکن پس از انتخابات توضیح داد: در صورت  حمایت دولت از طرح اقدام‌ملی به شکل جدی از طریق حمایت در تحقیقات شهرداری ها، نظام مهندسی، پرداخت تسهیلات بانکی به‌موقع، همکاری دستگاه های خدمات رسان، کنترل مصالح، همه و همه باید بسیج شوند تا با اجرای طرح صحیح اقدام‌ملی  موجب تولید مسکن و کاهش قیمت گردد.

وی یادآور شد: با توجه به واحد های احداث شده‌در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۱۳۶ واحد و متراژ ۱۶۳۲۰ مترمربع زیربنا، میزان اشتغال به تعداد ۲۷۲ نفر بوده است و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹۶ واحد به متراژ ۲۳۵۲۰ مترمربع بوده که میزان اشتغالزایی را به ۳۹۲ نفر افزایش داد.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۳:۵۹

27 Feb 2020