۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۳۹۹۱

طلاب قم لباس سفید پوشیدند/ جهاد در فضایی شبیه جبهه

قم - همزمان با شیوع ویروس کرونا در قم و دیگر نقاط کشور جمعی از طلاب حوزه علمیه برای کمک به پرستاران و یاری بیماران وارد بیمارستان‌های اختصاص یافته به این بیماری شدند.
طلاب قم لباس سفید پوشیدند/ جهاد در فضایی شبیه جبهه
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیش از یک هفته است که با انتشار خبر مثبت اعلام شدن تست کرونای دو بیمار در قم، کشور دچار التهاب شده و نهادهای مسئول مردم را به رعایت نکات بهداشتی و اقدامات اولیه برای مقابله به کرونا ویروس دعوت می‌کنند.
با توجه به قدرت سرایت این ویروس، بیماری کرونا به شدت در بین مردم در حال گسترش است و روزانه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود که در این زمینه مسئولان بهداشتی رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در مراکز پرجمعیت را راه کنترل بیماری و مهار آن می‌دانند.
طبق گفته پزشکان بیماری کرونا فقط برای افرادی نظیر مبتلایان به بیماری‌های دیابت، چاقی و یا بیماران خاص خطر آفرین است و مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر از ۲ درصد است؛ ولی سرعت بالای انتشار کروناویروس و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای باعث ایجاد ترس و التهاب در بین مردم شده است که این ترس ممکن است دارای خطری بیش از خود کرونا باشد.
اختصاص ۴ بیمارستان در قم برای درمان بیماران تنفسی
با توجه به اینکه مرکز بیماری کرونا در قم اعلام شده و بیشتر مبتلایان به این بیماری در قم سکونت داشته‌اند، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که تا عصر چهارشنبه ۴۳۴ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند که حدود ۳۰ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری پس از طی مراحل درمان و بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.
علی ابرازه در ادامه گفته است: بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم به عنوان چهارمین بیمارستان در کنار بیمارستان‌های کامکار، فرقانی و امام رضا (ع) آماده خدمت به بیماران مبتلا به کرونا می‌شود.
افزایش تعداد بیماران مشکوک به کرونا و خطر پرستاری از این بیماران باعث شده پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های فوق روزهای سختی را سپری کنند ولی خستگی را در چهره نشان نمی‌دهند تا مبتلایان به این بیماری در بالاترین سطح روحیه مراحل درمان را طی کنند.

آمادگی طلاب قمی برای کمک به پرستاران و کادر درمانی
طلاب حوزه علمیه که هر زمانی نیاز به حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی برای کمک به هموطنان هنگام بروز حوادث و یا دفاع از خاک و یا دین مطرح بوده پیشقدم شده‌اند، در این زمینه نیز زودتر از سایر اقشار جامعه حضوری فعال و مؤثر دارند تا مرحمی بر زخم بیماران و قوت قلبی برای کادر درمانی و پرستاران باشند.
حضور در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس و یا دفاع از حریم اهل بیت (ع) مقابل تروریست‌های داعش و همچنین کمک به مردم سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان و یا مناطق زلزله‌زده نمونه‌ای از اقدامات جهادی طلاب و اساتید حوزه علمیه است.
جمعی از طلاب از بیماران بستری در بیمارستان فرقانی قم که به علت ویروس کرونا بستری شده‌اند عیادت کردند
طی روزهای اخیر نیز بیش از ۴۰ نفر از طلاب و اساتید حوزه به یاری پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های قم شتافته تا این سفیدپوشان عرصه سلامتی را یاری کنند و یا با اهدای گل اعلام کنند که قدردان زحمات آنان در این شرایط سخت هستند.
تعدادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه در اقدامی خودجوش از بیماران بستری در بیمارستان فرقانی قم که به علت ویروس کرونا بستری شده‌اند عیادت کردند.
طلاب جهادی نیز که در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای یاری‌رسانی به بیماران و مبتلایان کروناویروس و آنفلوآنزا اعلام آمادگی کرده بودند، برای عملیاتی شدن عرصه‌های فعالیت با دکتر توکلی (نماینده وزارت بهداشت در استان قم) دیدار کردند.
در این دیدار که برخی سرگروه‌های طلاب جهادی حضور داشتند، زمینه‌های همکاری در عرصه‌های مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

مهم‌ترین عرصه‌ای که قرار شد به زودی طلاب جهادی در آن ساماندهی شوند، پرستاری عمومی از مبتلایان کروناویروس در مراکز درمانی استان است.
فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی و نیز بسته‌بندی، جابجایی و توزیع بسته‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت به قم ارسال شده، از دیگر زمینه‌های فعالیت طلاب خواهد بود.
همچنین جلسه توجیهی طلاب جهادی جهت همکاری با کادر درمانی بیمارستان فرقانی قم که به عنوان معین افراد مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا تعیین شده برگزار شد.
یکی از طلابی که برای پرستاری از بیماران در یکی از بیمارستان‌های قم حاضر شده در پیامی اظهار داشته است: از امشب کار را شروع می‌کنیم؛ فعلاً با یک جمع چهل نفره از طلاب وارد بیمارستان‌های قم شدیم.
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد طلاب جهادی در حال افزایش است، گفته است: هیچ وقت فکر نمی‌کردم فضای پزشکان و پرستاران شهرم این‌قدر شبیه آن حال و هوایی باشد که از جبهه و جهاد شنیده‌ام؛ خدا را شکر در کنار این مجاهدین کمک می‌کنیم.
اعلام آمادگی طلاب تبریزی برای خدمات رسانی به بیماران کرونا
مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز نیز در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی، آمادگی طلاب و اساتید جهادی این مدرسه را برای خدمت رسانی به بیماران کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کرد.
متن این نامه که توسط محمدعلی صادقیان، مدیر مدرسه علمیه طالبیه تبریز خطاب به دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر شده بدین شرح است:
با تقدیم احترام، بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند، حوزه علمیه طالبیه تبریز با توجه به مشکلات پیش آمده از ویروس جدید کرونا برای مردم شریف و غیور و انقلابی کشور و با توجه به احتمال نیاز بخش بهداشت و درمان در بیمارستان‌های استان به نیروی انسانی در امر رسیدگی و کمک به کادر درمانی، بیماران و یا هرگونه کمک دیگر، آماده همکاری در قالب نیروهای جهادی و خدمت رسانی به همشهریان عزیزان می‌باشد.

آمادگی اساتید و طلاب مدرسه فقهی شمس الشموس
اساتید، طلاب و مسئولان مدرسه فقهی شمس الشموس قم نیز در نامه‌ای به آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و با آرزوی نزول رحمت و مغفرت الهی بر ملّت شریف و بزرگوار ایران خاطرنشان ساختند: مدرسه فقهی شمس الشموس (علیه السلام) با کمال اعتقاد و افتخار و با تأسی به سیره سلف صالح حوزه علمیه، آمادگی خود را برای خدمت رسانی و کمک به مردم شریف شهر قم این پناهگاه و ملجأ و مأمن شیعیان و حرم اهلبیت (علیهم السلام) اعلام می‌دارد.
امروز لباس رزم سربازان ایران سفید است
همچنین روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در اطلاعیه‌ای از سربازان خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی تقدیر و تشکر کرد.
در این اطلاعیه تأکید شده است: پزشکان، پرستاران و خدمه عزیز بیمارستان‌ها می‌دانیم که ساعت‌ها کار کردن با این لباس‌ها خیلی سخته، آدم توی این لباس خیس عرق میشه جای عینک و ماسک روی صورت شما ردِ عمیقی می‌ندازه نمیشه باهاش غذا خورد، دستشویی رفت یا نماز خوند همیشه هم استرس ابتلا به بیماری کرونا را دارید این روزها در جنگ بیولوژیک لباس رزم سربازان ایران سبز نیست، سفید است دعاگویتان هستیم و هر جا لازم باشد و بفرمائید در کنارتان حضور خواهیم داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۶:۱۴

27 Feb 2020