۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۳۹۸۴
بام ایران متحد علیه کرونا؛

تولید ده ها هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده در چهارمحال و بختیاری

با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از لوازم بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری با تولید ماسک و محلول ضدعفونی کننده، در حال رفع کمبود اقلام مورد نیاز مردم هستند.
تولید ده ها هزار ماسک و محلول ضدعفونی کننده در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، پس از راه اندازی خط تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده در شرکت داروسازی حنان بروجن، واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور نیز به منظور رفع کمبود لوازم بهداشتی، اقدام به تولید ماسک طبی کرد.
 
فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: با کمبود شدید ماسک در کشور و افزایش تقاضای مردم برای خرید این محصول، واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور بخشی از خط تولید کالای خواب (LOMANA) خود را به تولید ماسک طبی احتصاص داد.



مسعود ملکی افزود: 40 نفر از کارکنان این واحد صنعتی با تولید روزانه 5 هزار ماسک طبی در دو شیفت 12 ساعته، نیازمندی پرسنل کارگاهی، مراکز بهداشتی و بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری را تأمین می کنند.

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند و نوع دوستانه صاحبان صنایع مستقر در قطب صنعتی بروجن اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز شرکت داروسازی حنان بروجن با تولید محلول ضدعفونی کننده (آنتی سپتیک با الکل 70 درصد) کمبود این محصول بهداشتی در داروخانه های استان را جبران کرد.



ماسک های تولید شده در واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور آنتی باکتریال و کاملاً بهداشتی است
 
سرپرست شبکه بهداشت و دمان شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با اشاره به اینکه کتان پارچه ای خاصیت آنتی باکتریال و ضدحساسیت دارد، گفت: پارچه استفاده شده در تولید ماسک طبی در این واحد صنعتی 100 درصد طبیعی و گیاهی بوده و از نظر بهداشتی تضمین شده است.
 
محمدحسن کرمی افزود: استفاده از دو لایه اِسپان باند با استاندارد اِکوتکس میزان نفوذ میکروب و آلودگی به داخل این نوع ماسک را به شدت کاهش داده که پس از شست و شو و اُتوکشی، صدعفونی شده و به صورت چندباره قابل استفاده می باشد.



وی همچنین از خرید بیش از 3 هزار ماسک توسط خیران سلامت بروجنی و اهدا به مراکز بهداشتی و بیمارستانی خبر داد و اضافه کرد: این اقلام طی روزهای آینده و براساس اولویت در اختیار افراد در معرض آسیب و دارای بیماری های قلبی، عروقی، کلیوی، تنفسی و... قرار خواهد گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن، علت کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در کشور را ناشی از ترس ابتلا به کرونا عنوان و گفت: استفاده از ماسک برای افراد عادی ضرورتی نداشته و تنها رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس کفایت می کند.
 
کرمی افزود: شست و شوی دست ها با آب و صابون و محلول های ضدعفونی کننده، رعایت نکات بهداشتی، حفظ خونسردی، عدم حضور در اماکن پرازدحام و جلوگیری از دست دادن های مکرر و... برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۵:۰۹

26 Feb 2020