۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۳۹۷۵
رئيس سابق بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان اردل:

رعايت بهداشت فردي بهترين راه مقابله با ويروس کرونا است

رئیس سابق بیمارستان امام رضا (ع) گفت:بهترين راه پيشگيري از ويروس کرونا رعايت نکات بهداشت فردي و اجتماعي و تقويت سيستم ايمني است.
رعايت بهداشت فردي بهترين راه مقابله با ويروس کرونا است
دکتر محمد حسين شفيعي رئيس سابق بيمارستان امام رضا (ع) شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص علائم بيماري کروناويروس، گفت: ويروس کرونا همچون ساير بيماري ها راه هاي پيشگيري دارد و با رعايت بهداشت فردي و توجه به توصيه هاي پزشکان مي توان آن را پشت سر گذاشت.

شفيعي افزود:اين بيماري علائم بسيار مشابهي به آنفلوآنزا و سرما خوردگي دارد. تب،‌ سرفه،‌ سر درد، بدن درد،‌ عطسه، آبريزش بيني و.... از مهم‌ترين نشانه‌هاي بيماري است.

وي بيان کرد:نشانه هاي کرونا ويروس جديد از اواخر سال 2019 ميلادي در کشور چين پيدا شد و در مدت زمان کوتاهي در مناطق مختلف اين کشور گسترش يافت.
دکتر شفيعي با بيان اينکه تاکنون بيش از 30 کشور جهان درگير اين ويروس شده است، ابراز کرد: در کشور ما نيز موارد مثبت محدودي از اين ويروس ثبت شده است.

شفیعی در ادامه رعايت نکات بهداشت فردي را در جلوگيري از انتشار بيماري موثر خواند و تاکيد کرد: رعايت نکات و آداب تنفسي سبب مي‌شود بتوانيم زنجيره بيماري را متوقف کنيم،شستن مکرر دست‌ها،‌ استفاده از دستمال يکبار مصرف هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن به سطل زباله در دار، عدم تماس با سطوح وسايل نقليه عمومي،‌ خودداري از تماس دست‌ها با چشم‌ها و... از جمله عوامل موثري است که در پيشگيري از وقوع کرونا ويروس موثر است.

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۱:۳۹

25 Feb 2020